Anonym bruker Skrevet 22. juni 2008 #1 Skrevet 22. juni 2008 er det vanlig ha restriksjoner på hvor mye kontakt de største får ha med babyen? Eller gjelder dette kun hos større stebarn? (inspirert av en liten tur innom "mine,dine,våre.." på bim. Stakkars jente!!
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2008 #2 Skrevet 22. juni 2008 Vi ringte etter storebroren så snart babyen var født. Han kom på sykehuset og så lillebror etter et par timer. Man skal ikke utelate NOEN søsken! Drittkjerringer som setter barn til side. Det er barn med følelser og behov vi snakker om. Og da må vi voksne sette våre egne følelser langt til side. Har sett voksne kvinnfolk være sjalu på stebarna sine. Veldig lite sjarmerende!!!!!!!!
Trulte76 Skrevet 22. juni 2008 #3 Skrevet 22. juni 2008 her får jeg og sambo vårt første fellese barn. Jeg har to fra før på 6 og 9 år og han en på 4 år. De skal få kose så mye de vil med babyen alle tre, så lenge babyen selv vil det da Så regner med den lille vil få masse oppmerksomhet av sine tre storesøsken Å det tar den vel neppe skade av Når den skal sove må den så klart få fred da..alt med måte likssom
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2008 #4 Skrevet 22. juni 2008 Takk for svar:) Er tidligere stemor til barnet mitt sine storesøsken og blir litt sjokkert av slike holdninger. Syns så synd i den jenta det handlet om for hun virket helt rådvill. Mine tidl stebarn er nok mer hos meg enn hos faren sin og minsten forguder søskene sine. De minste har nytte og glede i sine storesøsken uavhengig av om de er hel eller halv!!
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2008 #5 Skrevet 24. juni 2008 Leste nettopp det innlegget og syns også oppriktig synd i den jenta.
Gjest Skrevet 24. juni 2008 #6 Skrevet 24. juni 2008 Jeg forlangte at de to eldste skulle vaske hendene etter å ha vært ute og i barnehagen før de fikk pelle for mye på mini da han var liten i hvertfall, men vaske hender må de jo egentlig uansett i slike situasjoner. etter de første ukene ble jeg mer liberal til småskitne hender, men holdt fast på at ingen fingre elelr skitne ting skulle stappes i munnen på ham osv. Egentlig bare helt normal logikk i forhold til en nyfødt som må vernes litt ekstra. Jo større babyen blir og mer robust jo mer tålener han også tenker jeg :-)
Gjest Skrevet 24. juni 2008 #7 Skrevet 24. juni 2008 Tror jeg missforstod innlegget, sorry :-) De fikk besøke mini på sykehuset en gang (hadde vært oftere hadde det ikke vært for lang avstand hjem) når han var nyfødt og var de første som fikk vite nyheten også, vel bortsett fra den som videreførste beskjeden til dem da. ;-) Når vi kom hjem med mini så var jo de også der så klart.
*Andreapus* Skrevet 24. juni 2008 #9 Skrevet 24. juni 2008 Nå er vår eldste ekte søsken, men hadde han vært halv eller ste, så hadde ikke det hatt en ting og si.. Og han kom på sykehuset med farmoren så fort som mulig. Han får og være med så mye han vil på stell osv.. (uten bleieskift som ikke falt helt i smak.. hehe)
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2008 #10 Skrevet 24. juni 2008 Regner med det er dette innlegget det refereres til. og helt enig med HI her...
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2008 #11 Skrevet 24. juni 2008 Hehe, litt kjapt i svingene her.. http://www.barnimagen.com/forum/thread/138045024
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå