bærtæ Skrevet 22. juni 2008 #1 Skrevet 22. juni 2008 for å komme i mål i en travel hverdag.. Det er barnehagestart i august, jeg er midt i jobbsøking og forhåpentligvis dukker det opp noe;) Er alene og må si jeg ser litt med gru på den nye hverdagen. Ser for meg stress uten like. Det meste handler vel om rutiner men er det noen som har gode råd/tips.. Alt mottas med stor takk.
meg & to små vampyrer Skrevet 22. juni 2008 #2 Skrevet 22. juni 2008 Ikke legg lista så høyt! Lær deg å leve med litt rot av og til, lage kjappe middager (som er sunne også) og å ikke stresse med å være en supermamma som skal gjøre alt + litt til.
Himmel og hav Skrevet 22. juni 2008 #3 Skrevet 22. juni 2008 Planlegg middag for minst tre dager av gangen. Dra i butikken og handle inne det som trengs. Da vet du at det du trenger til middagen er i kjøleskapet og du slipper å dra innom butikken stadig vekk. Det er også lurt å lage store posjoner av middager de dagene du har tid, og så enten spise restene dagen etter eller fryse det ned.
Gjest Skrevet 22. juni 2008 #4 Skrevet 22. juni 2008 Jeg var alene med eldstemann og kjørte ikke bil, løsninga var å planlegge nøye og legge op faste rutiner. Bla. finne fram alt tøy til oss begge kvelden før og legge det klart. Skjære opp brød og legge i pose sparte litt tid på det også. Være nøye med legge rutinene, når jeg lagde kjøttkaker, fiskekaker ol så lagde jeg mye og frøs ned til senere, greit å lage middager som egner seg godt til oppvarming også, så har man middag to dager feks. Sjekke hyllene hver dag da jeg henta ham og fant fram det som mangla da vi kom hjem/ eller vaska det som var skitten, var rene nazien på det der..hehe.. Sto opp først på morran en halvtime før og ordna meg selv før jeg vekte ungen ( det sparer man endel tid og stress på faktisk). Hadde avtale med foreldrene, besteforeldrene og søsknene mine hvis det var krise og noe kom opp så jeg ikke rakk å hente ham. Gjorde litt husarbeid hver dag og vaska leiligheta på torsdagskveldene, først soverommet mens han så barnetv og resten etter han var lagt. Vaska klær annen kver dag og la sammen og på plass dagene i mellom når det var tørt, brukte ca 1 time på husarbeid hver dag inkl. middagen skulle ikke mer til for å holde ei lite leilighet ryddig og ren, vaska på en times tid... Hver ting sin plass er en grei regel.
Gjest Skrevet 22. juni 2008 #5 Skrevet 22. juni 2008 se denne linken: http://www.dinbaby.com/forum/thread/136794152
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå