mamarama og lille banan Skrevet 22. juni 2008 #1 Skrevet 22. juni 2008 jeg og sambo kjøpte madrass og dyne i går vi bestilte brio moon lux seng i hvit, og kjøpte dry kid madrass. vi vurderer å også kjøpe dry kid overmadrass, for den har vanntett bunn. jeg tenker at det ikke blir like klamt som med tisselaken oppå hovedmadrass...hvordan gjør dere det med madrass i senga? noen erfaringer? andre som har kjøpt disse madrassene/senga?
Mrs. Bouquet Skrevet 22. juni 2008 #2 Skrevet 22. juni 2008 Jeg har ikke særlig erfaring med senga, men kjenner flere som har/hatt den, og det er en helt vanlig, pen og god sprinkelseng med enkelt design etter min mening. Bor gjerne flere hull i bunnen så er du tryggere på at det ikke blir soppdannelse i madrassen. Dessverre ble det en liten tendens til dette på vår dry kid madrass selv om det stod at det ikke skulle være fare for soppdannelse i denne madrassen. Var bare litt i den ene hjørnet på selve trekket til madrassen, så den ble vasket på 60 grader og er god som ny. Bunnen i senga (tarok fra babydan) har like mye lufting som brio moon lux ettersom jeg husker. Mulig dette har skjedd fordi det ikke er nok hull i bunnen opprinnelse i kombinasjon med overmadrassen fra dry så blir fuktigheten stengt inne om man ikke har ekstra hull i bunnen. Ellers anbefaler jeg deg vieklig overmadrassen også, den er veldig enkel å slenge i maskinen og tørker fort så den er klar te kvelden igjen. Fordelen er at nå som neste baby kommer kan vi trygt la denne overta både madrass og overmadrass. Krybbedødforeningen anbfaler jo at man har ny madrass til hvert barn, men med denne overmdrassen er vi sikker på at det ikke er kommet noe som kan skape avgasser i madrassen. Vi bestilte likegodt på www.dry.no det er portofritt og fikk varene etter mindre enn 2 døgn.
mamarama og lille banan Skrevet 22. juni 2008 Forfatter #3 Skrevet 22. juni 2008 tusen takk for tips og anbefaling! da blir det nok overmadrassen fra dry kid også. dere har vel ikke tisselaken i tillegg oppå denne? det er vel overflødig?
Mrs. Bouquet Skrevet 22. juni 2008 #4 Skrevet 22. juni 2008 Nei, det er ikke nødvendig, da forsvinner nesten hele poenget med overmadrassen. Tisselakenet er på en måte montert på undersiden av overmadrassen med en glidlås. Så man bare deler overmadrassen i to når man vasker den. Plastikkdelen henges opp og tørker på veldig kort tid, mens den myke delen kan has i tørketrommel om man vil.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå