Evab Skrevet 22. juni 2008 #1 Skrevet 22. juni 2008 Sønnen min er 3 måneder, og vi er invitert for å feire forsinket St. Hans hos søsteren min på tirsdag. Datteren hennes har nå fått utbrudd av vannkopper (i går). Jeg er usikker på om jeg bør styre unna ettersom han er litt liten enda, eller om det er greit å "få det unnagjort"? Noen som har babyer som har vært så små når de har hatt vannkopper?
Annengangsmamma mai10 Skrevet 22. juni 2008 #2 Skrevet 22. juni 2008 har en kusine med datter som var 2mnd da hun fikk vannkopper av storeroren sin..gikk fint, fikk bare 4-5prikker,men ville holdt meg hjemme for sikkerhets skyld..er så ulike reaksjoner..
plums Skrevet 22. juni 2008 #3 Skrevet 22. juni 2008 Det er dessuten ikke "vitsi" siden de ikke bygger noe immunforsvar enda. Hun blir altså ikke immun. Så det blir bare å plage henne unødvendig.
vipsen*en av hver* Skrevet 22. juni 2008 #5 Skrevet 22. juni 2008 er de ikke imun mot dette den første tiden da??? De får jo med seg antistoffer fra morkaken før de kommer ut.. trodde disse varte 6 mnd ca etterpå jeg..
Huldretussa ' en av hver sort' Skrevet 22. juni 2008 #6 Skrevet 22. juni 2008 Ville heller ikke utsatt en så liten kropp for dette. Husk at barn reagerer ulikt på vannkopper, er ikke alle som blir like syke. Men når poden er så liten vil jeg nok tro det er best å prøve å "beskytte" han. Hvorvidt han har antistoffer i seg fra fosterstadiet kan jeg ikke uttale meg om. Ville ha tatt en tlf til helsesøster eller lege og hørt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå