6Ymamma Skrevet 22. juni 2008 #1 Skrevet 22. juni 2008 Jeg har planer om å kjøpe meg chihuahua... Jeg så en annonse,(Her er linken til annonsen) http://www.norgesannonser.no/annonse-id6621.htm Jeg sendte mail, skrev litt om meg selv og spurte om det var flere valper igjen og hvilke kjønn. Fikk dette til svar: Hei Den valp er sunt, vaksinert og har alle papirer,de valp er hjemme trent, godt med barn og andre hus kjæledyr , de valp leveres med 1 års garanti helse,det valper kommer fra Kamerun Jeg vil fly til valp til deg i på onsdag gjennom fly DELTA PETS AIRLINES ønsker du å hente valp på flyplassen eller du foretrekker hjemme levering ????? som byen trenger du bor?? Bor du langt fra flyplassen?? det valper er 8 uker gamle. Er dette sånn ulovlig greie?? Lyger de om NKK pappirer?? Eller hva er dette for noe??
6Ymamma Skrevet 22. juni 2008 Forfatter #3 Skrevet 22. juni 2008 Ja det gjør det...skjønner ikke noe jeg. Sendte mail tilbake der jeg spurte om å få bilde av valpen og navn på foreldre etc etc. Å nei..det blir nok ingen handel fra det der. Tror det er hunder som blir smuglet inn til Norge.
6Ymamma Skrevet 22. juni 2008 Forfatter #5 Skrevet 22. juni 2008 Men nå må jeg desverre logge av, men jeg ser senere hva dere har svart meg.
Sora Skrevet 22. juni 2008 #6 Skrevet 22. juni 2008 Kan ikke gi deg noe skikkelig svar, men det hørtes veldig spesielt ut. Det må jo bli kostbart også, jeg regner med at de vil at du skal betale for flyreisen også. Det finnes forbund for hver hunderase her i Norge. Hva med å ta kontakt med det forbundet/foreningen som har med chihuahua å gjøre. Jeg ville ikke tatt noen sjanser. Det er viktig å vite litt om stamtreet til hunden også, ikke nødvendigvis for utstilling og sånn, men sånn at ikke alt fra hoftefeil til hjertefeil gir utslag senere i hundens liv. Her i Norge har de ordentlige regler på sånt. Lykke til
Shabby Cheap Chic Skrevet 22. juni 2008 #7 Skrevet 22. juni 2008 Ikke jeg heller.. ville uansett kjøpt et sted jeg kunne reist og sett på hundene og snakket med eierne..
6Ymamma Skrevet 22. juni 2008 Forfatter #8 Skrevet 22. juni 2008 Ut fra det jeg leste i annonsen så trodde jeg det var en oppdretter her i Norge, siden det også stod Oslo. Å siden det ble skrevet at den er registrert i NKK... Men ser ut som noe userisøt ja! Blir nok ingen handel fra det der eller hva jeg nå skal kalle det
EierIkkeFantasi Skrevet 22. juni 2008 #9 Skrevet 22. juni 2008 tror nok ikke de er smuglet siden de er registrert i nkk . men de var veldig billige da så de er kansje ikke av beste avstamming evn uten stamtavler
Northernlights Skrevet 22. juni 2008 #10 Skrevet 22. juni 2008 Hm,hadde faktisk ville tipset den Norske Kennel Klub ang denne annonsen. De kan ikke bare fly valper inn fra Kamerun!
6Ymamma Skrevet 22. juni 2008 Forfatter #11 Skrevet 22. juni 2008 De kan ikke være uten stamtavle hvis de er reg. i NKK. Å du Northernlihts! Kjempe fint hvis du gjør det!=)
Northernlights Skrevet 22. juni 2008 #12 Skrevet 22. juni 2008 Tror det er best du gjør det, siden du allerede har fått email fra dem med det du skrev her. http://www.nkk.no/nkk/public/openIndex?ARTICLE_ID=268 Der er kontaktinformasjonen til NKK. Dessverre fant jeg ingen emailadresse...men det har de sikkert.
Northernlights Skrevet 22. juni 2008 #13 Skrevet 22. juni 2008 [email protected] Dette er damen i NKK som har med denne typen hund, så send henne en email,om du kan stole på disse folkene. Send emailen du fikk også. Da får du nok svar!
Trulte76 Skrevet 22. juni 2008 #14 Skrevet 22. juni 2008 tydeligvis utenlansk, for var dårlig Norsk.Ikke at det trenger å bety noe altså..men var så vanskelig å tyde hva hun/han mente. Ville nok ha besøkt de for å se på valpene først ja.
Trulte76 Skrevet 22. juni 2008 #15 Skrevet 22. juni 2008 alle oppdrettere skal jo ha et stamnavn også..
6Ymamma Skrevet 22. juni 2008 Forfatter #16 Skrevet 22. juni 2008 Det er helt sikker noen useriøse, det har vært mange av dem de siste årene. De sliter med å ta sånne folk. Lite de kan gjøre tror jeg. Enda en grunn til at dette er userisøst er nok at de bruker yahoo.com. Det bruker de alle sammen, å nkk papirer er nok bare en løgn. De håper vel at fjortiser som vil ha sånne hunder i vesken sin skal smelte av valpen at de tenker ikke over om de tilfeldigvis sier at de har "glemt" det papiret. Regner jeg med
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå