Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva synes dere om disse navnene? Hvem er finest?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

synes ikke helma var fint i det hele tatt, men liker mathilde

Skrevet

Likte begge godt, jeg, men heller mot Mathilde tror jeg.

Begge er fine jentenavn:-)

Skrevet

Helma var rett og slett grusomt! Høres ut som HELL-ma! HUFF!

Nei, nei, nei..

Mathilde er nydelig og MYE bedre ;-)

Skrevet

Må si Helma jeg da ;o)

Skrevet

Jeg har så gode assosiasjoner til Helma. Dessuten er det jo ikke så vanlig / poppis og det er jo bra;) Ellers liker jeg Klara , Karla og Regine. Ikke lett å bestemme seg nei . . .

Skrevet

Helma? Hadde heller tatt Thelma da... Mathilde er fint...

Skrevet

Klara er helt klart det fineste ;-) Har ei tulle som heter Clara jeg ;-)

Skrevet

Mat(h)ilde, selvsagt :o)

Ang Helma så liker jeg Wilma eller Telma bedre...

Hilsen Matildemamma :o)

Skrevet

Synes Helma er ganske tøft, men jeg synes Mathilde er mye finere... Ser hakket finere ut hvis man skriver det uten h'en ; Matilde;)

Skrevet

Å da må jeg bare si til dere som sier ang Helma, ville jeg heller valgt Thelma, Selma, Wilma osv.

Datteren min heter Helma, å det kunne ikke falt meg inn å kalt henne noe annet som feks Thelma eller Selma, nett fordi jeg synes det er Helma som er fint :-) Hører selvfølgelig likheten, men annenhver unge bortover heter jo disse andre nevnte navna over her.

Men når det er sagt så ville jeg kalt henne Mathilde jeg :-P Mye bedre det, så får vi kanskje ha Helma litt for oss selv.

PS: HI hvor kom du over navnet ?

Jeg har bevisst holdt mitt tilbake på forum osv, fordi jeg ikke ville det skulle bli poppis. Å vet ikke om noen andre her som heter det. Lest det i navnebok eller kjenner du noen som heter det? Tulla mi er oppkalt etter farmoren min :-)

Skrevet

absolutt mathilde

Skrevet

Ei venninne av bestemora mi hette det. Hun var utrolig koslig og lo hjertelig hele tiden:) ..enig med deg i at vi må ligge lavt med Helma navnet he he.

Skrevet

Mathilde er kjempefint!

Likte ikke Helma.

Skrevet

Samme med farmoren min det, hun var uten tvil det fineste menneske jeg noen gang har møtt! Alltid snill og god, aldri noe vondt å si om noen og alltid plass til flere rundt matbordet!

Naboen her jeg bor hadde helt tilfeldig vært gårdsgutt hos farmor når han var ung (de bodd laaaaaaaaangt unna her jeg bor). Å han er en gammel mann, som aldri hadde glemt hvor varm og snill hun var, så det betyr utrolig mye for meg å få døpe snuppa mi Helma.

Kall henne Helma du, så lar vi denne tråden komme så langt bak at ingen andre kommer over navnet hihi!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...