Gå til innhold

Gi brødbiter til barn som ikke har fått tenner enda?...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Helsesøster sier vi bare kan datteren vår få prøve seg på å spise brød.Altså små små biter evt dyppet i vann eller mme.. men jeg er livredd for at det skal sette seg fast i halsen hennes...Ikke virket det at ho likte det heller.. Noe som har prøvd det samme så tidlig??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gutten min ville ikke ha grøt. Så jeg ga han brød fra han var 7 mnd ca. Ingen problem

Skrevet

hei.. går fint det, de bruker spyttet sitt til å gjøre brødet bløtt..

Skrevet

Ingen problem. Som hun over her skriver så bruker de spyttet sitt til å gjøre brødet bløtt, trenger ikke å legge brødet i vann eller noe annet.

Skrevet

Hvor små biter gir dere?

Har tenkt til å begynne når han er 8mnd (7 1/2mnd nå)

Foreløpig har jeg gitt han små smulebiter på 2-3 millimeter.

Også veldig redd for at han skal sette det i halsen.

Skrevet

Jr er 11mnd og har ingen tenner enda men har spist brødskive fra han var 6mnd. Tygger som bare det han. Hender han setter i halsen og brekker seg fordi han er glupsk å glemmer å tygge:) Jeg gav ham cm store biter i begynnelsen tror jeg,..husker ikke helt jeg. Nå får han en halv skive og spiser selv.

Skrevet

Gutten min fikk ikke første tanna før han var 13 mnd, så ja, han fikk brødbiter før han fikk tenner ;o)

Tygde godt med gommene da :) Men han likte det veldig godt, men var vel ca 8-9 mnd når vi startet med det.

Skrevet

De første tennene de får er ikke "tyggetenner" uansett, så det er bare å gi brød. Vi har aldri bløtt opp brødet, men gitt det med leverpostei helt fra begynnelsen. Ga veldig små og få biter i begynnelsen fordi mini brakk seg så han gulpet/kastet opp, men det har gått bedre og bedre hele tiden. Nå kan han på en god dag spise en hel brødskive og han har fortsatt bare tre tenner i front som ikke egner seg til tygging:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...