Tråle i Trøbbel Skrevet 22. juni 2008 #1 Skrevet 22. juni 2008 Hei! Poden nærmer seg 3 og i den anledning bytter vi ut sprinkelsengen med "storguttseng". Skal i samme slenge "pusse opp" og fornye rommet litt. Har så lyst til at det skal være litt gjennomført og ordentlig. Han er en svoren Thomastoget toget fan så det blir nok noe i den duren... Problemet er at rommet er veldig lite...2,3x2,8 m bare, og med kjellervindu...noe som setter en del begrensninger. Noen som har smarte og praktiske løsninger for et så lite rom? Garderobeskapet blir nok et enkelt hvitt skap fra ikea...en dør, smalt men høyt. Sengen bør nok ikke være mer enn junior str. Rommet har hvitt brystpanel på to vegger og strie tapet resten (strien er limegrønn nå, denne maler jeg lys) Noen med gode forslag? All hjelp mottas med takk:-)
Gjest Skrevet 22. juni 2008 #2 Skrevet 22. juni 2008 En smart løsning for små rom er jo å ha lagringsplass under sengen ... men siden det er vanskelig å få kjøpt ferdig sånne løsninger blir det gjerne til at man må mekke litt selv, for eksempel med billige kjøkkenskap fra ikea eller noe sånt. Når det gjelder seng lurer jeg selv, for jeg har en liten gutt som selv må ha noen annet en sprinkelseng (han er mindre enn din, men hater sprinkelseng).
sydilla Skrevet 22. juni 2008 #3 Skrevet 22. juni 2008 hei! Våre gutter har små rom (1,6 x 1,8 og 2 x 3). Vi har gitt begge to "loft"senger slik at vi har fått frigjort mest mulig gulvareal. På det største rommet laget vi en benk langs den ene langveggen som har plass til lekekasser under (de røde plastbakkene fra IKEA), klærne har han i en kommode som står i ene enden under senga. Han var veldig hekta på verdensrommet (4 år da vi pussa opp), så han har fått solsystem på den ene veggen (de andre har sølvfarget tapet), rullgardin med stjerner, selvlysende klebestjerner i taket og en lampe med bevegelige "armer" som er "rommonster". På det miste rommet har vi et høyt, smalt skap i det ene hjørnet. Under den ene enden av senga har vi laget et hyllesystem til bøker og leker. Dette rommet har et biltema. Rommet har en lysgrønnfarget tapet og en bilbord oppe ved taket. Knaggrekke med biltema. Noen venner som bor i make hus som oss kjøpte benkeskap (kjøkken/bad) som de satte på kortveggen i rommet og la en madrass oppå. Det var også en god løsning. Da fikk de mye skapplass under senga. Vi skal nå pusse opp til vår 4 åring. De vokser veldig fort fra slike temaer som Thomas Toget og Ole Brum, så vi prøver å finne et tema som varer en stund...Tipper vi går for legotema eller fotball eller noe...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå