Gå til innhold

Er fortvilet og sliten

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er 11 uker på vei og kvalm og trett, men det virker som om ingen bryr seg. De sier hvordan har du det? Så får de et ærlig svar fra meg før de plutselig lurer på om de kan komme på overnatting. Jeg har ett gull som blir 5 år denne uken, det skal feires med 26 barn, dette var ikke planlagt, men mange som bor i andre byer var plutselig i byen og ville komme...

Denne helgen er vi barnevakt for en annen på 5 år, det er avtalt for 2 mnd siden og var helt ok. Men så bestemte plutselig svigermor og samboer å komme på besøk i helgen også, og i går kom bomben om at de vil bli til onsdag. På torsdag er det bursdag og onsdag kommer mitt fadderbarn på fire pluss moren og skal bo. Og nå ringte pigemeg min svigerinne og ville komme og bo med 2 barn og mann, det ble selvsagt spurt, og da jeg egentlig lirket et nei utav meg så sa de litt molefokent om vi ikke prioriterte tanter....vi får bo på hotell da....

Og nå sitter jeg her med dårlig samvittighet, og en mann som ikke ser problemet!!

Så på torsdag blir vi vel tilsammen 50 mann, og vi vet jo alle hvem som må bake kokkelere og rydde....

Hjelp, og fa... folk.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

for å si det sånn HJELPE MEG!!!! hadde aldri orket selv!! sånn ca 50 mann!!

Herregud du må tenke på deg selv!!

ja ja du må lære å sette beina ned! å for å si det sånn!! hadde det vært meg så hadde jeg forlangt hjelp!!!! det kan du gi beskjed om skal de komme så kan de hjelpe til!!!!:D

lykke til!!!

Skrevet

Norwegian har billige flybilletter! ;-)

Beklager, jeg kunne ikke dy meg. Helt alvorlig, hvorfor tillater du dette oppstyret? Er du ikke i form, må folk tilpasse seg det. Det er ikke noe å ha dårlig samvittiget for, du kan jo ikke hjelpe for det! Om du har folk boende i hus med deg, må de vel være klar over at du ikke er helt bra nå. Det minste de må kunne gjøre er å hjelpe til litt, som takk for gratis bolig. Hvis svigermor er der til onsdag, kan vel hun hjelpe deg med å bake boller og kaker som er holdbare. Det samme gjelder moren til fadderbarnet ditt.

Hva selve festen angår, kan du gjøre det samme som jeg gjør når det kommer mange: Ha festen utendørs og server grillede pølser og hamburgere med en salatbar hvor folk kan lage til seg selv. Du kutter opp grønnsakene, lar mannfolk engasjere seg i grilling, og får kvinnene til å hjelpe til med å servere drikke/mat til barna. De voksne klarer seg selv. Om du vil gjøre det mer enkelt, trenger du ikke å servere annet enn ispinner til dessert, så kan du eliminere kaker og boller. Alt serveres på/drikkes fra papp/plast, slik at det går rett i spannet når alt er ferdig. Det du sitter igjen med da, er et par søppelsekker (som mannen din må kjøre på miljøstasjonen), og evt noen kakerester og slanter med brus.

Funker fint! Det er jo en barnebursdag, ikke et prestisjetungt middagsselskap. ;-)

Slapp av og deleger oppgavene. Lykke til!

Skrevet

Jeg kan nok be om hjelp, men vet av erfaring at det meste detter på meg uannsett. Svigermor er forresten litt sykelig, men sier hun kan hjelpte, men på en sånn måte at en vet hun ikke vil...

Jeg bor jo ellers i Bergen så været kan bli et problem for grilling:) Men det var en god ide. Tror nok moren til fadderbarnet mitt vil hjelpe til, men en vet jo alle hvor rotete og hvor sliten en blir av å ha alt for mange på besøk, og huset er ganske lite. Tror nok jeg iallefall skal klare å holde på NEI til svigerinnen min, det er de som ringte sent, og nå er det OPPTATT. Godt jeg leste innlegget mitt selv, ser jo hvor latterlig dette er når jeg ikke er i form, så nå blir det NEI fremover, så får ektemannen heller være sur.

Skrevet

Så bra! Sånn skal det låte! :-)

Jeg bor også i Bergen (på en forblåst topp på Askøy), så jeg skjønner absolutt bekymringen for været. 10-dagers varselet på yr.no spår drittvær i vente, men det kan et partytelt saktens avverge! Det er forresten også en perfekt oppgave for gubben din. ;-)

Lykke til, uansett oppgavefordeling!

Skrevet

Stakkars deg. Du må nok begynne å tenke på deg selv å si nei. Si det rett ut at du ikke er i form. Vet det er kjempe vanskelig, men du MÅ tenke på deg selv. Har selv i mange år sagt alt for mye ja. Har lært meg å si nei, i vert fall noen ganger. Hvis de vil, så skjønner de at det er slitsomt for deg. Fortreng den dårlige samvittigheten og lytt til kroppen din. Tror du de hadde sagt ja. Nei ikke jeg heller. Hilsen snart 4 barnsmor, som lærer enda.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...