Gå til innhold

er så redd for toxoplasmose jeg...

Anbefalte innlegg

Skrevet

dattern min kom opp i senga vår me støvlene på i dag tidlig. jeg fikk henne til å ta de av, så fikk hun ligge.(hun går å henter de selv før hun kommer inn til oss) hun kommer bestandig inn til oss på morgenen forå kose. da vi stod opp og jeg skulle rydde vekk støvlene så jeg at det satt noe fast under, så ut som bæsj. dette friker jeg helt ut av!! ungen har jo tatt i dette, og hun har ligget i sengen og klappet meg i ansiktet og hun stappet faktisk en finger inn i munnen min. jeg viser jo selvfølgelig ikke for henne at jeg blir stressa, men nå ble jeg ganske bekymret her nå. tenk om der er kattebæsj?? er det barejeg som er overhysterisk på dette me toxoplasmose??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Haha! Seriøst eller? JA,da er du overhysterisk... Virkelig..

Skrevet

Det er veldig sjelden man faktisk blir smittet av toxoplasmose, og for alt du vet så kan det hende du har har dannet antistoffer mot det fra før. Det er veldig liten sjans for å bli smittet, men er du veldig redd så spør om legen din kan ta en blodprøve av deg, så slipper du bekymringen.

Skrevet

hadde ikke antistoffer i forrige svangerskap så tviler på at jeg har det nå. jeg er fullt klar over at det ikke er normalt å stresse med dette som jeg gjør, men jeg kan kke noe for det. gjorde det sist også ,så burde visst at jeg kom til å bli slik igjen.jeg er bare noen få uker på vei.. er bare den "tenk om følelsen" som hele tiden ligger i bakhodet mitt. det er ganske frustrerende. tror jeg får spørre legen om å få ta en prøve bare for å få roet meg ned, men man må vel vente en uke eller noe før det vil slå utpå en prøve?

Skrevet

Du kan ta en prøve nå - hvis den er negativ på antistoffer så kan du be om en ny i midten av svangerskapet. Er den fortsat negativ er det lite å bekymre seg for. Er den derimot positiv, noe som er lite sannsynlig, så blir det satt igang medisinering :)

Skrevet

vist du er veldig bekymret så kan du ta en toxoplomose test på legekontoret. MEN skal mye til for å bli smittet

Skrevet

takk for svar:) det er godt å ha et sted som dette der man kan få svar fra andre som er gravide/har barn selv. spesielt når det gjelder spørsmål som jeg egentlig er flau over å stille. kunne aldri spurt mannen min om dette her, han hadde jo trodd jeg var gal! skal på kontroll om en uke og tre dager (for første gang) kan be om en prøve da. vil det slå ut så tidlig? eller må jeg ta en til senere i svangerskapet?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...