Gå til innhold

Tobias er endelig bleiefri:o)))

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hadde jo aldri trodd den dagen skulle komme, he he - neida...men han har vært så lite interessert i å gå på do, selv om han helt tydelig klarte å kjenne før han skulle gjøre noe. Han tisset på do hjemme, men bæsjet i bleien nektet å tisse på do i bhg. Vi hadde belønningssystem med klkistremerker og lovde ham stor sykkel nåe han endelig sluttet med beie. Plutselig løsnet det! For akkurat to uiker siden var han alene inne mens jeg var rett utenfor huset og skulle trille Milla i søvn. Jeg hadde lagt do-ringen på doen og satt frem en liten skammel foran do slik at han kunne komme seg opp selv hvis han skulle tisse. Da jeg kommer inn igjen nåe Milla hadde sovnet, hører jeg han roper: "Mamma, jeg har bæsjet!". Flott, tenkte jeg...hvor har han gjort det...han hadde jo ikke bleie på seg. Da satt han på do og kunne stolt vise meg gjerningen i do:o) SÅ stolt og flink. Fra den dagen har han vært uten bleie både hjemme og i bhg. Han hadde et lite uhell i bhg en dag, men har ellers vært helt tørr både på dagen og natten! Han fikk seg stor sykkel og var kjempestolt! Nå står han til og med og tisser, he he;o) Han er forresten 3,5 år, så han er ikke spesielt tidlig eller noe, men kanskje det er derfor det gikk så knirkefritt når han først fant ut av det? Deilig er det i allefall - å bare ha et bleiebarn:o)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Å så deilig.

Gleder meg til største jenta vår blir bleie fri og vi da bare har en bleieunge vi også.

Skrevet

DER er du jo :) :) du har vært savnet hehe..

Så deilig med bleiefri unge da! Vi driver med pottetrening selv nå, men det er nok en stund til hun kan slutte gitt..

Hun tisser stort sett like mye på gulvet som det hun gjør i do hehe, men hun sier da fra noen ganger og her en dag hadde hun INGEN uhell

(må jo skryte litt jeg også hehe)..

Skulle gjerne sett at hun sluttet før nr 2 kommer, men tror ikke jeg skal håpe for mye gitt.

Når begynte dere med pottetreningen? og hvor lang tid tok det egentlig?

Skrevet

Hei, snuppa! Jeg har savnet dere også:o) Har hatt problemer med pc`en - nå er jeg hos mamma og de og låner pc` her.

Vi styrte litt på med do-trening i fjor på denne tiden - tenkte han skulle være bleiefri til han ble storebror...jadda...det gikk jo ikke så bra. Han nektet å tisse på do eller potte og tisset bare på gulvet når han ikke hadde bleie på. Så tok vi en pause en god stund. Han var vel ca 3 da vi begynte å prøve såvidt igjen, men han virket rett og slett redd for å tisse på do/potte - var helt hysterisk hvis han satt på do og kjente det kom noe. Var greit å sitte, men ikke å tisse... Så fikk han til å tisse en gang for noen mnd siden, og da brøt han den barrieren. Da fant han ut at det ikke var skummelt å tisse på do - men bæsje ville han ikke og heller ikke gå på do i bhg. Så det har tatt noen mnd - men da han først bæsjet ble han tørr på dagen:o)

Gratulerer så masse med baby i magen forresten:o)))))) Når er termin? Det v ar veldig koselig da! :o)

Klem

Skrevet

Gratulerer!! Ja, det er nydelig å bare ha ett bleiebarn ;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...