Gå til innhold

Skal jeg buke kondomer???


Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg hadde en SA for en uke siden. Burde vi bruke kondomer nå? Frem til mensen kommer ihvertfall?

 

Er det bare et rykte at det ikke er bra å bli gravid så kort etter en SA?

 

Hjelpes meg ;-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De lærde strides her. Mange som anbefaler å vente en syklus. Det er nok litt avhengig av hvor langt du var kommet på vei...

Skrevet

Jeg var 11 uker. Er det fordi livmora ikke er trukket seg tilbake til normalen og spiren har lettere for å "dette ut" eller?

Noen som vet?

Gjest kalinikta
Skrevet

Er nok ingen krise å bli gravid med en gang, men mange mener kroppen har godt av å hvile en "runde". Spesielt hvis du hadde utskrapning (?) for da er slimhinnene i livmoren veldig tynne og dårlig grunnlag for et egg å feste seg. Også mht termin-beregning kan det jo være greit å ha en menstruasjonsdato å regne ut fra. Men orker dere ikke styre med prevensjon og har lyst å prøve rett på så er det nok ingen fare. Du blir gravid når kroppen er klar vet du :)

Skrevet

Ja ;-) Vet ikke om jeg bør stole på at kroppen min styrer det selv. Er bare så utrolig kjedelig å bli gravid med engang også miste igjen. Så jeg tror jeg prøver meg på kondomer noen uker jeg ;-)

 

Hadde utskrapning, så jeg vil jo tro at det er best å vente ja..

 

Takk for svar :-)

Gjest kalinikta
Skrevet

Lykke til:)

Jeg hadde en SA selv (uke 9) og utskrapning. Fikk mensen 6 uker etter dette, og ble gravid 3 mnd etterpå. Da gikk det bra:)

Skrevet

Mistet i SA i uke 11, Måtte på sykehuset grunnet blodtype og var til kotrolltime en uke etterpå. Hadde to forskjellige leger. Hun første sa at hun anbefalte å vente en syklus. Hun andre sa at det bare var å kjøre på. Var litt greiere å vente for da hadde man kotroll over tremin etc. Men det var ingen nødvendighet å vente. Vi kastet kondompakken som ble kjøpt etter første besøket.

Skrevet

Nå skal ikke jeg dele ut for mye info som dere sikkert ikke vil høre;-) Men vi tok i bruk kondomene igjen. :-) Hehe.

 

Greit å vente litt kanskje. :-)

 

rolsejente, du måtte på sykehuset grunnet blodtype? Vil det si du er rhesus minus? Det er jeg og i tilfelle ;-)

Skrevet

Dytter litt

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...