proppeloppen Skrevet 22. juni 2008 #1 Skrevet 22. juni 2008 Er nå 6 uker på vei og allerede store problemer med magen. Den er veldig treg og det kan gå mange dager mellom hvert dobesøk. Ikke særlig godt! Jeg må legge til at jeg trener regelmessig og har et sunt kosthold med masse frukt, grønt og fiberrik mat.......så hva kan jeg gjøre? Hvilke erfaringer har dere - som HJELPER! Noen naturprodukter, apotekvarer etc dere kan anbefale? ..........ellers i kjempeform (smil).
Stolt hønemor Skrevet 22. juni 2008 #2 Skrevet 22. juni 2008 I mitt forge svangerskap spiste jeg 3 - 4 svisker hver dag for å slippe å få treg mage. Det funket veldig bra!
Endaenbabyønskes Skrevet 22. juni 2008 #3 Skrevet 22. juni 2008 Hei proppeloppen! Har hatt samme problem. Jeg begynte drikke cultura med smak (evt. biola) med masse linfrø. Lar linfrøene svelle litt i drikken. Det fikk fart på sakene hos meg etter ett par dager. Lykke til;))
frøken_lykkelig Skrevet 22. juni 2008 #4 Skrevet 22. juni 2008 Støtter linfrø-tipset! Ellers er det viktig at du drikker rikelig med vann om du får i deg mye fiber - hvis ikke har fiber motsatt effekt... Lykke til!
♀2009♀2011 Skrevet 22. juni 2008 #5 Skrevet 22. juni 2008 Jeg drikker ett glass med Biola og Visiblin (fiber som fyller magen/ kjøpes på apoteket) hver morgen. Har ikke noen problemer med magen. Passer også på å drikke nok vann ila dagen.
line## Skrevet 22. juni 2008 #6 Skrevet 22. juni 2008 Jeg brukte lactulose (fra apotek) og det hjalp fint på meg, ikke noe sånn eksplosjonsartet, men det kom igang igjen sånn som det skal!
proppeloppen Skrevet 22. juni 2008 Forfatter #7 Skrevet 22. juni 2008 1000-takk for at dere tok dere tid til å svare. Jeg kommer nok til å prøve både biola/linfrømix + svisker, så får vi håpe det hjelper. Det er jo egentlig et lite problem dette m magen, men veldig ubehagelig...... Lykke til alle sammen med svangerskapet
en av hver Skrevet 22. juni 2008 #8 Skrevet 22. juni 2008 Sennes-te er avførende/mykgjørende. Fåes på helsekosten tror jeg. Masse vann/væske er viktig. Laktulose eller laxoberal dråper fra apoteket. Linfrø må svelle eller knuses hvis de skal ha effekt. (Sveller fort i varmt vann) Det er også masse sunn omega-tre i linfrø. Svisker, rosiner. Faste do-rutiner og aktivitet hjelper også. Husk å ikke trykke, det kan gi hemoroider.. Lykke til :-)
petiteM's Skrevet 22. juni 2008 #9 Skrevet 22. juni 2008 hallais! Jeg hadde skikkelig trøbbel når jeg var gravid med jenta vår. Begynte å lage smoothies med biola til frokost + laktulose fra apoteket. Fikk fart på sakene, ja:-) Biola hjalp forresten på sure oppstøt også, så der får man jo en liten gavepakke i tillegg til at det er bra for babyen:-)
Faylinn Skrevet 23. juni 2008 #10 Skrevet 23. juni 2008 Den siste måneden eller to av forrige svangerskap brukte jeg Idoform LGG, og det funket kjempefint. Fås på apoteket. Biola inneholder også LGG som er probiotiske melkesyrebakterier, og alt som inneholder nok av dette vil hjelpe deg. Finnes flere tablett/kapsel produkter på helsekost og apotek hvis du ikke å orker drikke biola.
Pappalille Skrevet 23. juni 2008 #11 Skrevet 23. juni 2008 Maltekstrakt hjelper også mot hard mage. Og det er viktig å ta tak i hard mage ganske raskt. Det kan utvikle seg hemorroider om du er hard for lenge, og det er visst svært ubehagelige saker >
Gjest Skrevet 23. juni 2008 #12 Skrevet 23. juni 2008 Ser at det blir anbefalt å bruke Laxoberal. Det er et legemiddel som ikke bør være førstevalg hvis man er gravid - prøv heller alt det andre først, det er nok tryggere!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå