Gå til innhold

Modningsakupunktur, noen med erfaring?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har 20 dager igjen til termin, men har veldig hovne hender som er konstant vonde, +1 på urinen og blodtrykket har vært litt høyt (var lavere på fredag enn det har vært i det siste). Tenker at det hadde vært litt greit å få litt hjelp, for jeg fødte 12 dager over termin sist og det frister ikke veldig nå. Vil jo ikke bli satt i gang, men bare gi kroppen et lite puff. Funker modningsakupunktur mon tro? Jeg har aldri prøvd akupunktur før, så jeg er litt skeptisk.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vel... Altså, jeg har erfaring med modningsakupunktur. Betalte tusenvis av kroner, gikk 2 ganger i uka en periode. Jeg ble satt igang og fødselen endte med hastekeisersnitt, så nei, det funket overhodet ikke på meg.

Skrevet

Jeg kan ikke svare på modningsakupunktur, men akupunktur for å få fortgang når fødselen er igang funker utrolig bra. Vannet gikk på meg 8 dager før termin og ville ha det alternativt denne gangen. Fikk akupunktur og det satte virkelig saker igang ja....riene kom tettere og tettere og kraftigere og kraftigere. Så vil tro at modningsakupunktur har noe for seg, men ikke alle akupunktur virker for. Hadde jeg vært deg ville jeg prøvd. Må si at førstemann ble satt igang 11 dager over termin, mens andremann kom av seg selv. Så det kan hende du ikke trenger å bekymre deg. Lykke til!

Skrevet

Funket i den forstand, at kynnerne ble sterkere og hyppigere.

Funket ikke i den forstand at fødselen startet... :P

Men gutten kom tre dager etter jeg prøvde. (Dagen før termin..)

Men er nokså overbevist om at den funker på et eller annet vis. For jeg kjente liksom ilinger gjennom kroppen, som endte opp i livmor. Vanskelig å forklare, men sant.

Lykke til!

Skrevet

jeg har veldig god erfaring!

starta i uke 35, og selve modningsnålene ble satt i uke 38,

merka at magen sank og sånne "symptomer"

ved termin, fikk jeg kraftigere og kraftigere nåler, fikk strøm, og fødte natta etter! ;)

man er jo aldri helt garantert, feks som hun over som fikk hastesnitt, man kan jo ikke forutse det! men jeg kommer til å ta nåler neste gang, og, jeg!

brukte klinikk fjeld på majorstua, hun har virkelig peil!!

bor du i oslo, kan jeg anbefale henne! hun setter også litt ekstra kraftige nåler enn i læreboka, av erfaring synes hun det er bedre og mer effektivt!

jeg har blitt litt frelst på nåler, jeg da! har brukt det etter fødselen også, for å øke melkeprod, og mot vonde ledd! synes det er ganske effektivt!

og det ville jo ikke vært en så viktig del av kinesisk medisin hvis det bare var humbug!

Skrevet

dytter for å få enda flere erfaringer...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...