Gå til innhold

noen som lager babygrøt selv??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta mi er ni mndr og spiser grøt to ganger daglig, hipp sin er den eneste hun liker. Nestle sin får jeg som regle klumpete og den smaker ikke så godt syns jeg da. Det som er problemet at plutselig har jeg glemt å kjøpe grøt.... Her i byen selges bare nestlegrøt på bensinstasjon, så jeg tenkte rett og slett om jeg skulle lage havregrøt sånn som det står bakpå havregrynet at man skal lage den.... er hun for liten til å spise skikkelig havregrøt, forøvrig har jeg aldri laget det faktisk men alt hjemmelaga pleier nå å falle i smak;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Neida, hun er ikke for liten til det!

Vi kutta ut babygrøt helt vi, husker ikke akkurat når, men tipper han var rundt 8 mnd.

Lag havregrøten tykk med vann og spe med mme. Da blir den næringsrik og god. HIpp fruktpuré er fin å blande med, så får du c-vitamin for å "hjelpe" jernet og selvfølgelig god smak!

Skrevet

takk skal du ha, da blir det havregrøt i kveld;)

Skrevet

dette har eg ikke tenkt på en gang. kansje eg skal begynne med det 1 gang for dagen. så får hun vanlig på morgen.

Skrevet

Min lille har fått havregrøt av og til fra han var rundt 9-10 mnd. I begynnelsen lagde jeg bare på vann og blandet med fruktpure. Etter han ble 10 mnd blander jeg melk og vann (og fruktpure). Han får slik havnregrøt når storesøster vil ha grøt også... :-)

Skrevet

Ja, deillig med havregrøt av og til!

Ta gjerne på litt kanel, det er både sunt og godt! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...