Anonym bruker Skrevet 22. juni 2008 #1 Skrevet 22. juni 2008 Må spørre dere kloke hoder her inne.. Jeg får spm fra jordmor/lege osv om jeg har hatt abort før denne graviditeten. Nei sier jeg. Men så har jeg etter jeg har lest her på BIM begynt å lure på om jeg faktisk har det. For fem år tilbake var jeg 18 og brukte p-piller. Jeg hadde intense smerter og blødde utrolig mye denne dagen. Har mye menssmerter men det var ekstra ille den dagen. Jeg jobbet på ettermiddagen(jobbet i butikk). Det ble verre og verre utover kvelden. Jeg måtte skifte ob hele tiden, noe jeg aldri har gjort før eller etter denne dagen. Jeg var helt utenfor og var helt likblek og var iskald i kroppen. Jeg stod i kassen(var alene på jobb) og klarte ikke prate ordentlig med kundene. Var helt fjern. Så kjente jeg plutselig at nå presser ob`en seg ut. Løp fra kassa og inn på toalettet på bakrommet.rakk ikke ringe noen for at de skulle passe på butikken. Trodde hele ob skulle komme ut og rakk akkurat å holde papiret under. Det var aldeles ikke ob`en som kom ut men en blodig klump. Har helt siden den dagen trodd at dette var koagulert blod eller noe liknende. Men klumpen var veldig stor og jeg holdt nesten på å besvime i det øyeblikket. ufattelig vondt. Men etter klumpen var ute så forsvant all smerten også. Jeg skal være ærlig og si at ejg aldri har hørt om ufrivillig abort før jeg gikk inn her på BIM. Dette er det ingen som har snakket om på skolen og det er ikke noe folk har snakket om som jeg har hørt. Jeg har egentlig bare hørt at folk tar abort med vilje.. Dette høres sikkert rart ut men jeg skjønte absolutt ikke hva det var men har en liten anelse nå om at det kunne vært en tidlig abort.. Hva tror dere? Ikke at det egentlig har noe å si så mange år etterpå, men er jo greit å vite om det har skjedd noe sånt i kroppen.
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2008 #2 Skrevet 22. juni 2008 Heisann!!! Hørres ut som en utrolig ekkel opplevelse. Men etter hva du beskriver høres det ut som at du har hatt en spontan abort! Har selv hatt det og det er ikke behagelig for å si det milt. Begynnte med mild blødning men blødningen ble etter vert bare verre og fikk også ganske sterke menslignende smerter bare verre, kan minne litt om milde rier. Jeg fikk også en slgs blodig klump ut, jeg var da ca 7 uker på vei. å jeg blødde i ca 4 dager etter før det gav seg. Men jeg har heldigvis fått en flott sønn nå
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2008 #3 Skrevet 22. juni 2008 Det har jeg også lurt på med meg selv. Jeg var 19 og puppene var utrolig følsomme og vokste. De gjør ikke det helt av seg selv! Husker ikke om det var noe spesielt med blødning, har ikke klart å finne ut av det. Det har ikke mye å si den dag i dag, men det er noe med å kjenne sin egen historie.
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2008 #4 Skrevet 22. juni 2008 HI her.. Ja det er kjempegreit å kjenne sin egen historie. Altså ikke noe jeg trenger å tenke på nå så lenge det har gått bra i svangerskapet hittil. Er 8+1 idag. Men tenk å ikke vite at man har hatt en SA før 5 år senere. Prøvde hvertfall ikke bli gravid, og når man er 18 så stoler man jo 100% blindt på p-piller så tanken på graviditet hadde ikke streifet meg. Fint å høre om deres opplevelser også! Ha en fortsatt fin dag:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå