Anonym bruker Skrevet 22. juni 2008 #1 Skrevet 22. juni 2008 Har alltid trivdes på jobb, men det siste året har vært pyton.. Det jobber to damer der på min egen alder. De er kjempehyggelige og snille. Så kome det meg for øret at disse damene ikke er helt som de utgir seg for. De baksnakker ALLE og lumske og slu. Har jo selvsagt sett dette selv i ettertid... den ene har nå kommet seg inn i lederposisjon også. De har ALLE på sin side. De får masse oppmerksomhet, blir invitert ut, inkludert i alt. De gjør det samme tilbake. Velger seg ut mennesker som har litt å si på jobben og inviterer dem hjem til seg, gir dem gaver osv.. Dette er to flotte jenter, gift med menner som har masse penger, flotte hus, fine klær, osv osv..Egentlig er de helt perfekte, men jeg vet at de er kjempefalske.. Vi har etpar fellesvenner, nemlig. De prater vondt om alle. De har klart på en finurlig måte å skvise en kollega ut også. Hun ble overført til en anne plass. Det var en klar konflikt mellom dem.. De har en finger med i alle spill. De vet alt om alle. Ingenting går forbi dem.. Såh.. Jeg sliter med å arbeide med sånne jenter. Men jeg er såpass oppegående at jeg lurer på om jeg bare er sjalu? Om det er fordi de har alt en kan ønske seg i verden? At alle liker dem.. Og at de har såpass stor makt..Til tross for at de har samme jobb som meg.. Bruker unødvendig mye tid på å irritere meg over dette i hvert fall. Hva tror dere???
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2008 #2 Skrevet 22. juni 2008 jeg tror du er smartere enn dem, og skjønner at det er ikke slik man skal behandle kollegaer på. På min arb.plass hadde dette blitt slått hardt ned på. Uproffesjonelt mener nå jeg. Jobber selv innen helsevesenet i det offentlige.
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2008 #3 Skrevet 22. juni 2008 I allefall er vi 2. jeg har aldri gått overens med "bitcher". du vet den oppførsel som passer inn i denne gruppen. sitte og baksnakke og fryse ut andre kollegaer slik at de blir langtidssykemeldt. dessverre har det vært sånne folk på omtrent aller arbeidsplasser jeg har vært. bortsett fra den siste. ble positivt overasket. visste ikke at det eksistererte slike som meg som inkluderer, bruker hodet riktig, passer på at alle har det bra. Mitt filosofi er at å ha blide mennesker rundt meg, blir jeg også glad. i samme øyemed har jeg skaffet meg extra venner her også som jeg treffer på fritiden. Hvorfor ville ikke alle ha det sånn?
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2008 #4 Skrevet 22. juni 2008 Si fra til de som er over dem, men nøytral i forhold til dem. Noen må slå ned på sånn oppførsel! På min gamle arbeidsplass var det stort oppstyr når det gjelder baksnakking og intriger. Sjefen sa klart ifra at sånn oppførsel toleres ikke. Falske folk har aldri ekte venner. Så noe tap har de uansett.
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2008 #5 Skrevet 22. juni 2008 HI her.. Må bare svare.. Det er klart at en blr si i fra til sjefen(e)men i dette tilfelle har vi hatt en vikar i sjefsstilling. Han skal ut nå og det er en helt ny person som skal inn etter sommeren. Han er det ingen som kjenner.. Kan nesten se for meg at disse damene kan finne på å invitere ham på middag for å innynde seg.. For slik er de nemlig.. Veldig vanskelig situasjon, dette. Det er enkelte av mone kollegaer som ser dette, men de aller fleste elsker disse damene.. Hadde de bare visst hva som blir sagt bak ryggen deres...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå