Gå til innhold

Hvis du og mannen din

Anbefalte innlegg

Skrevet

hadde blitt enige om at han skulle spare all tipspengene han tjente i helga til mat for en uke, og han alikevel tok seg en fest med stor F den ene dagen fordi han bare "trengte" det, hadde du blitt sur da?

Vi var ikke hjemme, så jeg skjønner at muligheten for å ta en fest ble for fristende, men blir så irritert på at det ikke går an å ha avtaler med det mennesket!

(Han hadde tjent mindre enn vanlig denne mnd pga praksis, derfor fikk han ikke satt inn den summen som vanligvis skal inn på matkontoen... Derfor denne avtalen.)

Vi har penger så vi klarer oss ut mnd, men uten de store utskeielsene i matveien.

Hvem er teit, jeg eller han?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Veit ikkje heilt. SÅ lenge me hadde hatt penger til mat, og det var lenge siden sist han var ute så kunne eg ha tilgitt det. Men eg hadde nok blitt irritert over brutt avtale. Hmmm, heier litt på deg eg =)

Skrevet

aldri skjønt poenget med å "må" drikke seg full,går an å være sosial fordet.å når han egentlig ikke hadde penger å bruke så må jeg si meg enig med deg.

Skrevet

Vel, når dere har penger så dere klarer dere ut mnd, så forstår jeg ikke helt problemet.

Skrevet

Vi har LITE penger, men sulter ikke. Jeg vil gjerne spise kyllingfilet og ren fisk til middag, ikke fiskepinner, pølser og annen billig drittmat. Derfor irriterer det meg at han ikke satt av de pengene vi ble ENIGE om å sette av til mat.

Skjønner heller ikke den greia med å måtte drikke seg stupfull, men sånn er han og vi har hatt mange kamper pga akkurat det!

Skrevet

Ja jeg hadde blitt irritert! En avtale er en avtale uansett..

Og att unnskyldningen hans var at han bare MÅTTE ha en fest gjør jo bare hele greia enda dummere hehe...

Skrevet

Om vi hadde vært enige i at pengene skulle spares hadde de blitt spart.

Jeg liker heller ikke å kun leve fra mnd til mnd og syns han burde tenkt på det selv. Han kunne gått ut uten å bruke noe særlig med penger.

Høres ut som typisk 20 åring uten langtidsplaner eller tanke for at familien skal kunne leve sundt.

Jeg er da enig med deg.

Skrevet

Takk for støtte, hehe!

(var ikke snakk om så mye penger, så jeg tror jeg skal la det ligge, men det er litt synd at han er så dårlig på å holde avtaler, det gjør liksom noe med hvordan jeg ser på fyren...)

Skrevet

Hei vennen!

En avtale er en avtale. Når man har fått familie så er man nødt til å bidra til fellesskapet og da er det å ta seg en fest fordi man "må", ganske ego! ;) Men jeg er ikke tilhenger av å blåse sånne ting ut av proposjoner så ikke gjør noe stort nummer ut av det dersom det ikke er behov for det. Er greit å si i fra at det ikke var dette dere avtalte og snu situasjonen på hodet, hva om det var du som dro på fest i stedet for å bidra...

Skrevet

Ja, det er det da, han hadde ikke brydd seg fletta om jeg gjorde det samme! Hehe. Han kommer fra en ressurssterk familie og har aldri slitt med penger osv. Derfor er han litt mindre bekymra enn meg, fordi "det ordner seg alltid"...

Mens jeg vet hva det vil si å være skikkelig blakk og har kommet til et punkt hvor jeg syns forutsigbarhet og økonomisk trygghet er VELDIG viktig. Jeg har feilet og lært liksom:)

Nei, vi klarer oss resten av mnd til lønn og feriepengene kommer, så jeg lar det ligge. Men skuffelsen over brutte avtaler skal han få høre.

Tenk at du er fødeklar da! Hoihoi. Grugleder du deg eller er du bare skikkelig KLAR? ;)

Skrevet

og både jeg og mannen hadde nok blitt sprø om vi ikke sto fri til å bruke en del penger som vi vil. Jeg mener at du derfor bør gi mannen din litt slingringsmonn her, og heller rette blikket fremover. Kan dere spikre en bedre avtale? Sånn at hver av dere har f.eks. 2000 kr/mnd som dere bruker fritt? Vi er nok heldige, og har litt mer å gå på, men dere må da finne en sum som passer inn i deres økonomi. Og siden han har litt varierende inntekt, kan jo heller overskuddet gå til sparing til ferie og større investeringer.

Jeg synes det må være greit å ta seg en tur ut i ny og ne, og spesielt siden dere var borte kan jeg forstå at en tur ut fristet. Men da må man kunne forlange at begge tar ansvarlige valg, sånn at man ikke blir sittende å spise fiskepinner de neste ukene. Barna er jo tross alt de viktigste.

Skrevet

Joda, Synnøve, helt enig med deg. Men vi deler på utgifter og han setter inn en sum på matkortet og jeg en annen sum hver mnd. Jeg setter alltid inn samme sum og den summen er større enn hans. Mens han er ikke like flink, jeg må også mase litt på han innimellom, for å få han til å huske det.

Denne mnd gikk alle pengene hans til regninger og han sa fra til meg at "oi, jeg hadde bare 500 kr igjen til å sette på matkortet" (istedenfor 2000)

Det irriterer meg at han ikke kunne visst om dette LITT før sånn at jeg kunne satt inn hans del til mat istedenfor å ha lommepenger. Mat er jo tross alt viktigst! Det går på at man ønsker forutsigbarhet. Mens han bare tenker "det ordner seg".

Jeg blir bare litt smågal av å ikke vite hvor mye vi har til enhver tid...

Skrevet

Uten å ha vært i samme situasjon så skjønner jeg deg veldig godt. Det er deilig å vite at man har penger nok hele tiden og slipper å leve fra lønning til lønning liksom uten å kunne ta unna uforutsigbare utgifter. Men det er klart, har man ikke opplevd at sekken er tom noen gang så er det ikke så lett å tenke fremover.

Greit å si i fra når ting murrer liksom, så er han klar over det. Så kan han klage tilbake over at du ikke slapper av litt på økonomifronten. ;) hehe

Er 20 dager igjen så jeg er klar både per definisjon og psykisk. Leieboeren hadde termin 8 dager før meg, men fødte to uker for tidlig. Venter de hjem med lille prinsessa nå straks. Da gikk det liksom opp for meg at det er like før. Gleder meg til å se lillebror, men akkurat nå så er det lengselen etter å kunne bevege meg og klare alt selv som er sterkest! ;)

Skrevet

Husker den lengselen der ja! Merkelig nok er den glemt nå og lysten på å bli gravid igjen blir større og større:)

(selv om jeg ikke helt vet om jeg tør;)

Hvordan fødte du i forhold til termin sist da? Har sikkert ikke noe å si men...

Skrevet

12 dager over termin.... så er ikke veldig optimistisk! ;)

Rart med det, husker jo egentlig ikke at jeg tenkte sånn som dette sist, men vet jeg gjorde det. Denne tiden betyr jo så lite når man har fått nurket i armene. Men når man er midt oppi det hele så er det pyyyyyyyton! ;) hehe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...