Gå til innhold

Ville du kjøpt brukte barneklær..?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har tenkt å selge alle klærne etter sønnen min som er 5 år. Så og si alt. Har sortert ut det som har flekker /veldig slitt og det er kastet.

Det er en hel garderobe nok til å kle opp et barn fra topp til tå. Tenker å selge det billig komplett.

Har regnet ut at ny pris ville vært ca 20,000.-

Tenker å selge alt for 3500.-

Er det dyrt..? Klærne er helt ok som ekstra skift til et barn.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis man har dårlig råd tror jeg ikke man kjøper en hel garderobe på en gang...

Og 3500 er sikkert ikke blodpris på klærne sånn i teorien, men jeg ville aldri ha kjøpt en pakke med brukte klær til så mye penger. Hadde jeg hatt 3500 kr ville jeg heller ha kjøpt inn de klærne jeg trengte til ungene den sesongen.

Skrevet

Høres det bedre ut om jeg selger de i 5 pakker:

0-1år , 2 år, 3år, 4år, 5år..

Hi

Skrevet

Du får nok ikke solgt det komplett. 3500 er ganske mye!

5år gammle klær er vel ikke helt det samme som nye klær, både hva farger og former angår.

Prøv å selg det i mindre pakker, men det er desverre ikke så mye å hente på brukte klær. Hva med å heler gi det bort til amathea eller lignende? Da vil de ihvertfall bli satt pris på!

Skrevet

Jeg synes uansett det høres mye ut, jeg. Lag mindre pakker og selv dem for en hundrelapp. Da tror jeg kanskje du får solgt noe.

Skrevet

Tenker at hvis jeg tar en symbolsk sum for det, er det større sjangse for at klærne vil bli satt pris på. Alt ser fint ut og mesteparten har jeg kjøpt på salg så den egentlige prisen på klærne ligger faktisk rundt 50,000.- kroner (da en del er kjøpt på full pris og en del på -50% og -75%).

HI

Skrevet

Jeg kunne absolutt ha kjøpt brukte barneklær, men jeg vil da bestemme selv hva jeg skal kjøpe! Hadde ikke kjøpt noe som var laget som en pakke eller et "komplett sett". La folk se gjennom selv!

Skrevet

Jeg hadde ikke kjøpt brukte klær av folk jeg ikke kjenner. En skal vel aldri si aldri, hadde økonomien tilsagt det, måtte jeg vel. Men i utgangspunktet nei.

Men det er tydeligvis andre som gjør det, og det er nok lurt som det har blitt foreslått og dele de opp i mindre pakker.

Skrevet

Nei, det synes jeg er ekkelt og uhygienisk.... selv om de er vasket.

Skrevet

Jeg er i samme situasjon men jeg GIR BORT klærne jeg da. Synes det å selge brukte barneklær er utrolig smålig.

Skrevet

Nei det ville jeg ikke.

Jeg har ikke særlig god råd, derfor handler jeg som regel på salg. Allerede nå er sommerklærne på salg i alle kjedebutikkene og jeg har kjøpt det ungene trenger til sommeren til halv pris. Når jeg er ferdig med det gir jeg det bort.. Kunne ikke falle meg inn å ta betalt for f.eks en brukt collegegenser jeg selv bare har betalt halv pris for, selv om den er veldig pent brukt.

Jeg gir bort noe til søstera mi som også har jente, mens gutteklærne går til en familie vi kjenner som spurte om å få arve da jeg engang nevnte at jeg putter det i UFF-containeren.

Skrevet

Du tjener mest og får lettest solgt hvis du deler det opp i mindre pakker. 0-1år vinter, 0-1år sommer, osv. Eller hvis du gidder å dele plaggene etter pris, en eske med 20 kr pr plagg, en eske med klær til 50 kr osv. Så kan de som vil plukke selv? Mest jobb, men mest penger å tjene og lettest for "kundene".

mange som kjøper brukt! Vi har arvet mye, så når vi først kjøper noe så er det nytt. Ellers ville jeg absolutt kjøpt brukt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...