Marimekko ♥2 gutter♥ Skrevet 22. juni 2008 #1 Skrevet 22. juni 2008 Har en liten en på 15 måneder og har akkurat sluttet på p-pillen pga av en operasjon. Er så usikker om jeg skal begynne igjen på p-piller eller om vi bare skal være litt forsiktige framover. Må jo si at jeg merker at kroppen min trives uten de p-pillene, så det er deilig å slippe. Vi vil ha et barn til, men vet ikke om det er for tidlig, at to år imellom er for lite. Noen med erfaringer?
Tre jenter søte små Skrevet 22. juni 2008 #2 Skrevet 22. juni 2008 Jeg har tre jenter der det er 2 år mellom hver av de. Det er selvfølgelig tyngre å gå gravid da man har en 1-2 åring, men jeg synes at det absolutt er verdt det De har stor glede av hverandre, så det var nøye planlagt at tredjemann også kom etter 2 år
dritgrei hei hei! Skrevet 22. juni 2008 #3 Skrevet 22. juni 2008 jeg har 22 mnd, altså knappe to år i mellom mine to minste. han nye er bare syv uker, så veldig erfaren er jeg ikke, men det jeg vet er at svangerskapet var tungt... Man vil jo følge opp ettåringen sin, og det føler jeg ikke at jeg har fått gjort. I alle fall ikke uten å bli uendelig sliten.... Jeg tror jeg ville venta et år, selvom ungene sikkert har det topp når de er tette. vi har en storebror på 7 og et halvt her i huset, og de har det mye morro de to "store" også enda det er over fem år i mellom.
pandabjørn Skrevet 22. juni 2008 #4 Skrevet 22. juni 2008 det er 20mnd mellom mine, og det går greit foreløpig gutten er 2år og 3 mnd og jenta er 7mnd, men merker at jeg blir sliten når jeg har begge to en hel dag så det er godt at gutten er i barnehagen hver dag for da får jeg mere tid med tulla mi.. husker jeg testa postivt noen dager før gutten ble 1år... synes ikke det er fortidlig å begynne med nr 2.....er jo ikke sikkert du blir gravid med en gang, kan ta kortere eller lengere tid med nr 2.. med nr 1 tok det 3 mnd, og med nr 2 tok det 10mnd
Gjest Skrevet 22. juni 2008 #5 Skrevet 22. juni 2008 Har to gutter med 2 år mellom, og syns det er veldig kjekt ;-) De første 3 mnd var slitsomme, men det har nok mest med at minsten ikke akkurat var en sovebaby... Nå er de 3,5 år og 1,5 år og ting går på skinner ;-) Anbefales.
dritgrei hei hei! Skrevet 22. juni 2008 #6 Skrevet 22. juni 2008 ok... så det blir bedre enn dette altså ?? ;-) og det med at vi har valgt å flytte midt i barseltiden har kanskje ikke noe med om det er to år i mellom??? ;-) ikke planlegg flytting fra en by til en annen samtidig i alle fall :-))))))))
murmelmamma Skrevet 22. juni 2008 #8 Skrevet 22. juni 2008 mine barn er det 20 måneder i mellom...og det synes jeg er helt perfekt... eldste var så liten når yngste kom at det ikke ble noe sjalusi eller noe...man var fortsatt i "babyfasen"..og man begynte liksom ikke på nytt med et nytt barn..man bare fortsatte med bleier og mating og alt det der... Nå når de er 3 og 4 år har de MASSE selskap i hverandre...de krangler nesten aldri og har alltid noe å styre med..for de er to.... Så jeg ville anbefalt å få barn tett.....men man må jo kjenne på hva man vil trives med selv....Noen trenger en pause..før man begynner på igjen... Det som vi har sett er veldig viktig er rutiner..rutiner på legging feks.... her er barna i seng kl 19..og sover da...og vi har hele kvelden...da blir det ikke så slitsomt.... lykke til...uansett hva du bestemmer deg for!
LegallyBlond Skrevet 22. juni 2008 #9 Skrevet 22. juni 2008 Jeg har akkurat to år mellom mine gutter, ble gravid igjen da eldste var omtrent like gammel som din er nå. Som jeg ser det nevnes ovenfor også så var jeg mer sliten under den andre graviditeten. Man har en 1-åring som krever en del, og en 2-åring (som kan være ganske trassig) når man er høygravid. Dessuten er det jo ikke så lenge siden kroppen har vært igjennom ett svangerskap, så føler kanskje at jeg ikke var kommet meg helt igjen etter første. Men det gikk helt greit, og svangerskap nr. 2 gikk i det minste veldig fort =) Det er ikke for tidlig med to år mellom, her har det gått veldig greit. Barna har utrolig mye glede av hverandre, de begynte tidlig å leke sammen (så snart lillebror kom seg fram på gulvet). Men vi har det travelt, spesielt nå merker jeg godt at jeg er sliten til tider med en aktiv 1-åring og en til tider trassig 3-åring. Vil tro det blir litt roligere med f.eks 4 år mellom ungene, men da blir ungene ofte på veldig ulike nivå gjennom oppveksten, selv om de selvsagt har glede av hverandre for det.
blåbæret Skrevet 22. juni 2008 #10 Skrevet 22. juni 2008 Vi har to gutter som det er 2,4 år mellom. Jeg syntes ikke det var slitsomt før yngstemann begynte å gå, eller det føltes som han løp med en gang.... Nå er han 4 år og har heldigvis blitt roligere. Det er 2 år mellom min søster og meg og vi er veldig gode venninner i dag, så håper gutta mine får samme gode kontakt som vi har!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå