Gå til innhold

tusen tanker om tingene

Anbefalte innlegg

Skrevet

Man blir kald og trøtt av ikke å sove, visste dere det? Jeg vet det nå. Vi har hatt huset fult av svigerforeldre og pappesker og støv, nå er det fult av pappesker og støv, og ting ting ting, og unger all over, og den ene ungen (som har lagt seg fint og sovnet i ei uke) vil ikke legge seg når farmor er her... og farmor benytter enhver anledning til å gi oss beskjed om at det vi gjør er feil, "det må være noe galt med henne, hvis hun sover 14 timer i døgnet" ... jeg smiler egentlig, men fader altså- alt blir jo snudd på hodet i en håndvending når de er her. Og det viktigste som blirsnudd opp ned er dritgreijentas soverutiner.

Den andre lille ungen, er bare søt og kjedelig og bråkete. han spiser og promper og bæsjer, og vil helst gjøre det på natten. Jeg skjønner han godt jeg for da har han meg jo for seg selv... Jeg ville gjort akkurat det samme, men mammaer blir trøtte av denslags. Jeg sto opp ti på sju i dag. Det er ikke spes tidlig, men likevel litt fortvila når det frem til da ikke har vært soving - bare sånn "Jeg ligger med øynene igjen og hviler mens jeg ammer og raper og koser meg med "måkelyder"... Han er virkelig Måka jr.

I dga skal vi på familiefest, men jeg gruer meg. Jeg er et utskudd i min svigerfamilie... De liker meg ikke. Antagelig er jeg nok litt truende for dem, men det er slitsomt å være uglesett. De liker ikke at jeg jobber i kirken uten å be for maten. at jeg jobber i kirken uten å gå i kirken, at jeg jobber i kirken sleb\vom jeg har både vært samboer før, har barn utenfor ekteskap og har homofile nære venner. DE liker ikke at jeg ikke er enig med dem når de beklager seg over ny ekteskapslov, eller innvandringspolitikk.... De ler av mine barneprinsipper, og snakker nedlatende om min mor forid hun jobber med ting de ikke har greie på eller glede av.

Jeg pakker ikke riktig, jeg rydder ikke riktig, jeg lager feil mat, og for svak kaffe...

Jeg sa farvel til ei nær venninne i går, som dro på ferie for to uker - vi flytter om en. Da sa svigermor:

"hvorfor syns du det er så trist å si hadet, når du skal hjem til venner og familie og alt er bare velstand?... angrer du?"

Jeg blir så lei meg av at hun er så sneversynt og trang i blikket.

Hun har jo i grunnen rett i sine antagelser, vi flytter på en måte fra henne, for hun fungerer ikke som "familie", men kjære alpakka, ( som forøvrig er en lama...jeg liker godt at alpakkaull kommer fra en lama) Vi flytter jo ikke for å flytte fra henne. vi flytter til noe annet, og vi flytter dessuten fra en helt annen by enn den hun bor i.

Jeg blir trist av svigermor, men denne gangen ble jeg ikke redd... jeg er ikke redd når jeg skriver dette heller, jeg er bare trøtt og sliten. også skulle jegønske at de ryddet men de pakket, men det gjør de ikke.... de roter i stedetfor. Men akkurat det har jeg ikkelov til å klage på, for vi er uendelig glade for all hjelp vi har fått... men enda mer rot er også litt å bli sliten av kjenner jeg akkurat nå.

og snekkerne.... de er ferdige på et vis, men malerne de kan ikke hjelpe oss enda, og gulvleggerne de kan ikke hjelpe oss enda de heller, så da får vi ikke satt opp kjøkkenet.... hmmm da blir det innflytting uten gulv, med stygg panel og uten kjøkken... si at det går fint. "vi kan jo grille" :-)

hmmm langt og kjedelig innlegg, du er kul hvis du har lest helt hit. men det er mange kule damer her da, så det forundrer meg ikke om noen gjør det.

har bestilt verdens aller kuleste tapet da i det minste! og utrolig fine innerdører med glass.

http://www.idetre.no/vis_stortbilde.php?BildeID=183&tittel=Grette

Vi skal ha dem enkle da, og ikke doble, men d\fine er de likevel.

nå sto dritgreigutten opp...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Først av alt - du er kjempeflink!

Bare det å være nyfødt 3-barnsmor er slitsomt. Pakking og husvask og oppussing og flytting er kjempeslitsomt. At du i tillegg har fått svigermor fra hel.... er sannelig toppen av kaka. Jeg synes du er ufattelig tålmodig med den kjærringa. Hadde nok sprukket for lenge siden. Trangsynt og kjip er hun!

Sender en gigastor klæm til deg dritgrei, den kan du porsjonere tu i akkurat så store som du har behov for. Tenker du er glad for å flytte fra den kjipe familien, selv om du må flytte inn uten kjøkken! Dørene var kjempefine og det blir helt sikkert bra når bare håndtverkerne får gjort jobben sin. Legg ungene i telt, så tror de at det er sånn dere skal bo.

STOOOOOOOOR klæm fra

Skrevet

Kjære dritgrei

Å bryne seg på vestlandspietismen er ikkje berre greit. Eg har mykje familie med slike holdningar som din svigerfamilie, så eg veit litt om kva som rører seg. La oss seie det slik, ekteskapslova gidd eg ikke diskutere med dei. Eg er heilt sikker på at du har rett i tolkninga om at dei er redd for deg. Redd fordi du er annleis enn det dei er vant med, og redd fordi du ikkje passer inn i dei vante båsane.

Og rot....og støv.....det har vi også, men det var vel kanskje inga trøst. Som min kjære trøster oss med, det må bli verre for å bli bedre. Det er ikkje ideelt å flytte inn i eit halvferdig hus, men alt går. Take away?

Har du ein link på tapeten? Kva slags kjøkken? Finfine dører!

Og av rein nysgjerrighet, kva for slags kirkelig stilling har du?

Skrevet

Tøff er du som står i mot snikksnakk, fordømmende og sneversynte mennesker, du er tøff og flink:))

Skrevet

takk jenter for støtte i morgentimene

jeg er i grunnen bare en helt normal kristentass... tror på at Jesus har levd, er litt usikker på det med gåing på vannet og slikt ( jeg tror det er bilder på at han var betydningsfull). Jeg tror på Gud, for hva kan det ellers være, men jeg tror ikke på noen annen gud enn det alle de andre gjør... Jeg tror vi er det vi er,nemlig en haug av folk med lik verdi på ei jord. Jorda må vi ta vare på, på samme måte som vi tar vare på hverandre. Jeg tror antagelig på den hellige ånd også, for jeg tror at når man takler ulike situasjoner i hytt og pine, ogtrenger å lete frem en uant styrke så, kan den styrken kalles den hellige ånd hvis man vil det. Jeg er ikke så opptatt av å navngi alt jeg tror på, og jeg holder ikke bibelen som et oppslagsverk tett til brystet. Den er mye mer provoserende og skremmende enn den er en bok full av sinnsro og svar på vanskelige spørsmål.

så joda, kristen er jeg, men jeg tror mest av alt på ærlighet og nærhet, og tryghhet og kjærlighet mellom mennesker. Jeg tror på de ekte relasjonene mellom mennesker mer enn de rigide reglene som er skapt i kristendommen de siste 5-6oo årene. Kristendommen startet som en religion for dem som hadde troen på godheten... men utviklingen av religionen skjedde i takt med en haug av menn sitt maktbehov. Jeg vet jeg generaliserer, men makt og religion er en farlig kombinasjon, og det er ingenting som provoserer meg mer.

Min svigermor forsøker av og til å bruke sin kristendom som maktmiddel over meg og over kjæresten min, og ikke minst overfor ungene. Det bråker hardt inni meg når det skjer, og hver gang tenker jeg: "det er jammen godt at mitt forhold til Gud ikke har noe med hennes forhold til Gud å gjøre"

så... nå fikk du den :-)

var det svar nok?

:-)

Skrevet

Kjære Dritgrei. Den svigermoren oppnår sannsynligvis det stikk motsatte av det hun ønsker seg... Hun vil ha gutten sin hos seg og opplever deg som en trussel og så oppfører hun seg som en dritt. Det ser jo gutten hennes og flykter unna. For en dum kjerring!

Jeg synes du er kjempeflink jeg, du pakker og rydder og passer på to små krevende og en litt større. Det hadde ikke jeg orket! Da jeg var i samme situasjon hadde vi jo noen som flyttet for oss og allikevel var det slitsomt.

Jeg håper veldig at dagen i dag blir sånn noenlunde grei selv om svigerfamilien ikke er grei. Nå er det i hvert fall siste innsats med dem på en stund. Om noen få uker er dere på Østlandet. Langt unna de fine vennene dine der borte, men nærmere andre dere bryr dere om. Og andre som bryr seg om dere.

Snekkerne og malerne blir ferdige og kjøkkenet også. Det blir litt strevsomt å bo uten kjøkken, men det går fint med brød i noen uker eller mange besøk hos mamma og søstre. Stor klem fra meg til deg

Fine dører forresten! Hva med tapeten da, har du link til den også?

Skrevet

Tusen gode tanker sendes til deg dritgrei!

Jammen bra at du er så flink til å sette ord på allting - og få det ut liksom. Synes det høres ut som du gjør alt riktig jeg, og at tankene dine om svigerfamilien din sikkert stemmer ganske bra.

Jeg får si som jeg gjør til store-snupp når det stormer som verst og plageåndene er i ferd med å få overtaket: Det er ikke du som har problemer! Det er ikke du som skaper problemer! Kjøp en sprayboks med teflon og spray litt på sjelen og hjertet ditt, for du er for fin til å bli smusset til med skitne triks og slemme tanker, holdninger og oppførsel. Øv deg på å la alt som ikke er forferdelig viktig og riktig prelle av som vann på gåsa! Uansett om det er svigermennesker eller håndverkermennesker.

Lykke til og heia heia!

Og klem:-)

Flere?

Okey: klem, klem, klem, klem, klem, klem, klem!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...