Anonym bruker Skrevet 22. juni 2008 #1 Skrevet 22. juni 2008 Har et lite luksus problem. Mannen min tjener svært bra (ca 400 000.- utbetalt pr.MND), han har litt ugunstig arbeidstid men jobber ikke mer enn max 40 timer pr uke og det er helt overkommelig. Jeg er utdannet sykepleier og vi har 3 barn. Har vært hjemme siden den eldste som nå er 7, ble født. Jeg ønsker å ta meg av barna! Vi bor bra i landlige omgivelser. Lever ganske bra vil jeg si. Har helt siden vi giftet oss vært fast bestemt på at jeg vil være hjemme til den yngste av barna starter på skolen. Min usle" sykepleierlønn merkes jo ikke engang på budsjettet vårt... Den eneste ulempen med det hele er pensjonen min. Jeg føler meg ganske sikker på at vi aldri går fra hverandre,men hva om han dør før meg. Er jo langt frem tid da. Jeg føler meg heller ikke klar for å jobbe, synes livet er så verdifult med ungene. Vi vil faktisk gå ned i lønn hvis jeg skal jobbe som sykepleier i turnus. (Pga at mannen min ikke kan arbeide på de tidspunktene som er mest gunstig for han). Hva ville du ha gjort..?
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2008 #2 Skrevet 22. juni 2008 Ikke i tvil ett sekund. Jeg hadde holdt meg hjemme. Dere kan kanskje sette av noen penger på en konto, slik at du får spart deg opp noe ?
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2008 #3 Skrevet 22. juni 2008 Jepp, sparer halvparten av lønna hver mnd og den går inn på konto i mitt navn. I tilfelle noe skulle skje. :-)
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2008 #4 Skrevet 22. juni 2008 Jeg kan ikke forstå noe annet enn at du er økonomisk sikret selv om det skulle ende i skilsmisse. Hvis dere har særeie gjelder ikke det vanligvis formue som opparbeides i ekteskapet, kun det som bringes inn. Du burde kanskje ta en tur i banken og forhøre deg. Ellers er det godt jeg ikke er deg, for med 400.000 i MND ville leid meg en nanny og stort sett ligget på den franske rivieraen med den nyeste Chanel-bikinien:)) Nja, kanskje ikke helt, men nesten i hvert fall..
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2008 #6 Skrevet 22. juni 2008 Hei han har familiebedrift (godt innarbeidet). Jeg vil ikke si noe mer, for vil ikke røpe meg her på Dib...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå