Gjest Skrevet 21. juni 2008 #2 Skrevet 21. juni 2008 Mmmm.... tunfisksalat. Fikk lyst på det jeg også, men har desverre ikke noen god oppskrift. Kanskje noen kan komme med en snart? Nattmat av tunfisk, vil ha vil ha ....
Ladybug~N&E Skrevet 21. juni 2008 #3 Skrevet 21. juni 2008 her er noen oppskrifter;) Tunfisksalat INGREDIENSER: Til ca. 10 brødskiver. 3 dl (1 beger ) Kesam 1 boks tunfisk i olje(150 g) 1 rødløk, finhakket 1 eple, i små terninger 1 ts karri 1/4 ts salt FREMGANGSMÅTE: En spennende salat som kan brukes til mer enn pålegg på brødskiva. La tunfisken renne av seg. Skjær eplet i små biter og finhakk rødløken. Bland tunfisk, rødløk, eple, Kesam og karri. Smak til med salt. Passer også godt smurt på lefse eller myk tortilla, som rulles sammen. Spises hel sammenrullet, eller delt i mindre biter. Tunfisksalat oppskrift En god påleggssalat med tunfisk, som blir ekstra god hvis du bruker litt skalldyr eller crabsticks i tillegg. Tunfisksalat INGREDIENSER: 2 boks tunfisk i vann 3 dl yoghurt naturell 4 ss majones 1 ss sitronsaft 1/2 rødløk finhakket 1/2 ts salt 1/4 ts pepper Ingredienser: 1/2 box tunfisk i olje 1/3 agurk 2 sjalottløk 1/2 beger youghurt naturell salt og pepper evt. tabasco og sitron Begynn med å rive opp agurken på råkostjernet, ha den i en dyp tallerken og strø over litt salt (omtrent 1/3 t-skje) Ha youghurten i ett kaffefilter og la den stå og renne av seg 1/2 time. Når en halvtime har gått klemmer du mest mulig vann ut av agurken og blander den med youghurten. Finhakk sjalottløken og tilsett den sammen med tunfisken, peppre og tilsett evt. tabasco. Smak om den trenger mer salt. La salaten stå å trekke minst ett kvarters tid før servering. Når det gjelder sitron, så pleier jeg å skvise den over rett før servering, har du den i med en gang, blir salaten litt vassen. Det er ingenting i veien for å bruke ett lite, finrevet, fedd hvitløk istedenfor sjalottløk, men da bør salaten få stå å trekke litt lengre.
Bettybu Skrevet 22. juni 2008 Forfatter #5 Skrevet 22. juni 2008 Tusen takk!! Skal prøve.... Skal lage til torsdag!!
♥Love is in the aiR♥ Skrevet 22. juni 2008 #6 Skrevet 22. juni 2008 2 Agurker 1 Rødløk 3 Egg 3 bokser tunfisk med sitron og pepper 1 Kesam 1 pk majones Pepper Kutt alt i terningen, bland tilslutt i majones og kesam, s¨å ha pepper på tilslutt. NAM!!!=)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå