Gå til innhold

1 glass vin

Anbefalte innlegg

Skrevet

mannen min har vunnet en vinflaske, og nå skal vi spise god mat. har så lyst til å ta meg ETT glass vin til maten. har ikke rørt noe alkohol siden jeg ble gravid, og har 7 uker igjen. man hører jo om hvor farlig det er, men skader ett glass??? noen andre som har tatt ett glass i løpet av graviviteten?

man føler seg jo som en barnemishandler om man skulle ta seg et glass, så vil gjerne høre om det er andre som har gjort det?? er førstegangs

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg ville ikke gjort det, men det er jo meg! hvis du vil, så må det bli ditt valg. Grunnet til at jeg ikke vil gjøre det er fordi de i det siste har gått ut med at tom. ett glass KAN være skadelig. Så jeg tar ingen sjanser. Hvor sannsynlig det er at det lille glasset skader aner jg ikke. Men det er vanskelig å si da. Jeg vil ikke ta sjansen. Men skal ikke dømme de som gjør det fordet :)

Skrevet

jeg spiser altfor mye sukker jeg, så bruker opp min "synd" her.. hehe.. Så det er jo opp til hver enkelt hva man velger å gjøre..kan ikke pirke på andre når jeg ikke er perfekt selv. Jeg TROR ikke at et lite glass, en gang i sv.skapet skader, men så vet man jo liksom ikke...

Anonym 23:40.

Skrevet

jeg skrev en oppgave om alkohol i svangerskapet i forige skoleår, og da lerdes var enige.. det finnes ingen nedre grense for hva som er farlig.. å drikke alkohol i svangerskapet er som å skyte inn i en folkemengde, noen blir truffet, men du vet ikke hvem... det kan gå helt bra, om du tar deg et glass vin.. men hva om det ikke gjør det.. hva om de er du som blir truffet.. det ble også skrevet at å drikke i svangerskapet var verre enn å ta dop.. jeg fant masse bilder av barn som hadde skader pga alkohol i svangerskapet, søk på fetal alcoholsyndrome, kanskje du finner det jeg så.. (aldri om jeg drikker så mye som en dråpe!)

Skrevet

huff nei nå fikk jeg så dårlig samvittighet at jeg ikke klarer... :-( sukk

Skrevet

Kos deg heller med et glass vin etter graviditeten med verdens beste samvittighet, det skal jeg, og det gleder jeg meg sinnsykt til:-)

Skrevet

min jordmor sa at noen forskere mente nå at selv små mengder alkohol kunne gi AD/HD, og at det derfor ville være en billig forsikring å avstå helt i svangerskapet..

så jeg rørte ingenting som gravid, men hadde meg et glass god rødvin igår etter 9 mnd venting, og det var godt det :)

Skrevet

Sunn fornuft er en fin ting. Magefølelse også. Å drikke et glass vin er ikke det samme som å drikke seg full.

Uunder graviditeten ble jeg en mester i å tyne et glass vin i det lengste. Gjerne opp til fire - fem timer.

Jordmor og lege var ganske så enige i at å male fanden på veggen som de mest nevrotiske gjør bare er tull.

Tenk litt ut over våre egne landegrenser. Det vel omtrent bare i Norden vin blir sett på som rusmiddel.

Ellers blir vel fosteret heller skadet tidlig i svangerskapet enn seint...?Noe som hun med skudd i folkemengde-metaforen burde være oppegående nok til å innformere om, siden hun påberoper seg en eller annen form for kompetanse på området..

Skrevet

Ville gjemt flaska til etterpå.

Et veldig lite offer å ikke drikke alkohol mens man er gravid de 9 mnd det gjelder.

Skrevet

Kos deg med vin! Men hvis du føler deg som en barnemishandler er det jo ikke verdt det.

Skrevet

Er enig med KaMA at det er en del som blir litt vel hysteriske... Jeg ville tatt meg et glass vin med god samvittighet hvis jeg var deg.

Skrevet

Det er nok sikkert best å vente til etter graviditeten, jeg har allerede sagt ifra til kjæresten min at jeg skal ha CHAMPAGNE når jeg kommer hjem fra sykehuset :) Men har tatt meg et halvt glass vin under graviditeten, fått det til å vare noen timer....kun for å få smaken i munnen, liksom!

Skrevet

Til anonym 04:44

Hvor har jordmora di fått utdannelsen sin? Postordre? Alkohol og AD/HD har da ingen sammenheng! Gener derimot spiller en stor rolle..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...