Anonym bruker Skrevet 21. juni 2008 #1 Skrevet 21. juni 2008 Lurer på noe ang. død foster. Lurer på om det er noen her inne som vet noe om sånn ca prosent på at baby dør i magen på mor etter uke 30? Har fått en sånn angst for at babyen skal dø i magen min. Skjønner ikke hvor den angsten kommer av, men blir sliten av å tenke på det heletiden. Hvor stor er sjangsen for at man føder mellom uke 30 og termin? Og hva gjør at babyen kan dø i magen? Merker man det? Eller finner de det ut bare på kontroll? Hjelp, please, dere som vet....
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2008 #2 Skrevet 21. juni 2008 Har desverre ingen tall å gi deg, men den angsten er helt normal. Spesielt om det er den første. De klarer å redde babyer som er fortidlig født helt ned i uke 28. Hadde jeg være deg hadde jeg tatt kontakt med jordmor. De vet bedre
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2008 #3 Skrevet 21. juni 2008 de redder da babyer lenger ned enn uke28, noen overlever og klarer seg fint i uke 23-24 og, selvfølgelig mere komplikasjoner, men det kan gå bra! Jeg fødte 11uker for tidlig, gikk kjempefint, uten komplikasjoner! Den angsten du føler HI er helt naturlig, men si det til lege/jordmor på neste kontroll, hjelper å få forklaring fra fagpersoner ofte, og dersom du er veldig bekymra har du krav på en ul enda.
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2008 #4 Skrevet 21. juni 2008 HI her: Det som er, er at jeg er ikke redd for at babyen min er død, men er redd jeg skal gjøre noe for at den skal dø. Eller at den bare dør i magen min. Skjønner ikke hvorfor, for jeg er jo forsåvidt flink med kostholdet. Kunne vært bedre, men kunne vært værre også. Hva gjør at babyen dør i magen til mor? Hva er den vanligste grunnen? Og er det mange som dør hvert år? Takker for svar forresten. Hjelper på!
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2008 #5 Skrevet 21. juni 2008 Det er nok sjeldent mor sin feil at barnet dør iallefall! Selvfølgelig mye alkohol og narkotika er jo noe mor bestemmer selv, men det regner jeg med at ikke er problemet her. Vil jo ikke skremme deg heller, men ofte så er det vel morkaka som svikter, men da slutte fosteret og vokse og de oppdager det som regel på kontroller når de måler magen din! Det kan også være sykdom, skade på barnet, noe de også ofte oppdager på forhånd. Håper du klarer å slappe av med at dette sikkert går greit, så lenge jordmor og lege sier at alt ser bra ut er jo det er bra utgangspunkt:-) Går ikke å forberede seg på noe så tragisk alikevel, må nesten ta det der og da, men igjen, skjønner bekymringen din, den hadde jeg og den, men det gikk jo bra
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2008 #6 Skrevet 21. juni 2008 Du har nok rett. Alt er jo fint, og ul viser at alt er iorden. Må bare slappe av. Takk for hjelpen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå