Skrekkblandetfryd75 Skrevet 21. juni 2008 #1 Skrevet 21. juni 2008 Min lille sønn på 3 mnd er skremmende opptatt av TV. Han sitter gladelig i armkroken til pappa og ser på EM, bærer vi ham på gulvet vrir han hodet etter TV'en og når han ligger på babygymmen vrir han hodet sitt slik at han får sett på TV! Er det flere med veldig TV-interesserte små babyer? TV'en står ikke så mye på hos oss (men nå er det jo EM...), men allikevel blir jeg litt småbekymret for lillemann - hvordan blir dette når han blir eldre?
Gjest Skrevet 21. juni 2008 #2 Skrevet 21. juni 2008 Har en 3,5 mnd gammel tv slave også. Snur alltid hodet etter tv, men skal ærlig innrømme at hvis det er noe jeg MÅ får gjort, og han er litt grinete, legger jeg ham i vippestolen foran tv`n..hehe.. da blir det stilt. Storkoser seg. Men er ikke noe som skjer ofte. Er vel ikke så farlig nå, er vel viktigere å begrense tv tittingen når han blir større:-)
Bebés'ilvousplâit Skrevet 21. juni 2008 #3 Skrevet 21. juni 2008 Vi har en gutt som nå er 5 år, som begynte å bli veldig interessert i tv rundt 3-månedersalderen....og interessen har vedvart i hans tilfelle! Jenta vår på 7 måneder bryr seg ikke det minste om tv, så hun ser ut til å være en helt annen type enn broren. Når det er sagt, så synes jeg ikke du skal trenge å bekymre deg for at gutten din skal bli tv-slave. Til det fins det nok av andre ting et mammahjerte kommer til å bekymre seg over i årenes løp! Det er jo uansett dere som foreldre som må bestemme hvor mye tv dere vil la gutten deres se på. Og skal jeg være ærlig, så kan det jo i visse tilfeller være litt praktisk. Nå er ikke jeg noen talsmann for å bruke tv som "barnevakt", men en kjappis på badet under barne-tv har det blitt en gang i blant, ja ;D
Labambie Skrevet 21. juni 2008 #4 Skrevet 21. juni 2008 Hihi! Jenta mi på 5 mnd elsker tv!! Hun får sitte i vippestolen sin å se litt tv mens jeg dusjer om morgenen...
LadyLike Skrevet 21. juni 2008 #5 Skrevet 21. juni 2008 Mini på snart 9 mnd digger også TV, men synes ikke det er noe rart. Masse farger i stadig bevegelse, klart det fanger interessen! Men foreløbig skjønner h*n jo ikke hva TV'en er, så bekymrer med ikke så mye enda....
Galskapens overhode Skrevet 21. juni 2008 #6 Skrevet 21. juni 2008 Min er en FISKESLAVE han da.. Babygymmen igger slik at han ser opp på akvariet.. så når han tar seg pauser i lekejakten så bikker han over på siden og ser p åalle fiskene som svømmer forbi.. (5 mndr) Han kan se litt på tv-en hvis han sitter slik at han ser den.. men kan ikke sitter der så alt for lenge nei..
Trultemora er presseklar!! Skrevet 21. juni 2008 #7 Skrevet 21. juni 2008 Emilie er en TV-slave hun og! Elsker Home and away da til mammans store glede!! Da sitter hun og er paralysert!! hehe..........
izabell Skrevet 21. juni 2008 #8 Skrevet 21. juni 2008 Har hørt at flatskjerm skal være bedre for øynene.Min gutt på 9 måneder er ofte helt oppe i TV når han går langs møblene.. blir litt bekymret da siden vi ikke har flatskjerm, så prøver å begrense TV av det hensynet.
Mammaen til Turid Skrevet 22. juni 2008 #9 Skrevet 22. juni 2008 vesla vår også, men vi har løst det slik ar vi legger et teppe over gymstativet slik at det blir som et telt.. hun storkoser seg inni der.. hehe.. eller vi rett og slett har tven av eller vi sitter slik i sofaen at hun ikke ser tven...
♥ Miss Fat ™ ♂ + ♀ Skrevet 22. juni 2008 #10 Skrevet 22. juni 2008 Jonas elsker også å se tv, setter han gjerne foran der om jeg skal rydde eller støvsuge. Tar da på Disney eller Cartoon, men spiller stort sett ingen rolle hvilken kanal det er som står på. Han begynte å like det før han var 3 måneder, er nok alle de fine fargene og lydene som fenger de små har jeg tenkt. Nå er han 4 måneder og ser fremdeles like mye tv- er såååå kjekt å sitter å smiler å ler når han sitter der i stolen sin.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå