Gå til innhold

Symfysemål uke 35 - liten baby?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sist jeg var på kontroll, i uke 33+1, hadde jeg et symfysemål på 33 cm. Har vært litt bekymra en stund for jeg synes magen min om noe heller har blitt mindre enn større, virker som babyen har veldig god plass der inne.

Kom plutselig på at jeg skulle prøve å måle litt for å se selv, ser jo at magen har sunket litt, men den tenkte den sikkert var mer utover nå, slik at målene likevel hadde steget, liksom for å berolige meg selv litt. Men nå får jeg bare 31 cm... Altså på 2 uker så har målet gått ned med 2 cm?

Skal ikke på kontroll til jordmor før den 1. juli, vet ikke helt hva jeg skal gjøre.. Ville dere tatt kontakt for å få sjekka at alt står bra til? Snuppa ligger i seteleie da, mulig det har noe å si at hun har strekt ut føttene eller noe? På sist kontroll satt hun på huk med føttene under seg. Uff blir litt bekymra pga dette seteleie, og at jeg ikke har lagt på meg mer enn 4 kg gjennom hele svangerskapet. Redd det skal være noe galt, men hun er samtidig veldig aktiv - så det virker jo som hun har det bra inni der...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jm sa til meg at symfysemålet var ikke for å se hvor stor babyen var..jeg låg over med nr 2,men hu var helt passe stor..jeg trodde hu blei stor ..

ei veninne av meg gikk ned i seg selv under svangersk. men fikk en jente på nesten 4 kg..

tror ikke du trenger å bekymre deg..:)

siden hu er aktiv så tyder jo d på at hu har d bra..å ikke alle føder unger på 4 kg heller..d er jo normalt å føde baby 3 kg og:)

Skrevet

Takk for svar!

Lurer vel egentlig mest på om noen har opplevd at symfysemålet sank så tidlig som mellom 33. og 35. uke? Er det vanlig eller er det en grunn til bekymring? Ser jo på helsekortet at det vanligvis bare flater ut på slutten...

Skrevet

Hvis du har et symfysemål på 33cm i uke 33+1 er jo det over normalen...Mitt sf i uke 32+4 var 29cm, innenfor det grønne feltet men under den røde streken.

Men lavt sf mål betyr ikke liten baby, så tror ikke du trenger å bekymre deg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...