Anonym bruker Skrevet 21. juni 2008 #1 Skrevet 21. juni 2008 er husleie på 3900 mye? og hva inkluderer nå den vanligvis: - komm. avgifter - kabel - inkluderer den strøm? - - -
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2008 #2 Skrevet 21. juni 2008 Mener du at du har kjøpt leilighet uten å sjekke det der med megler??? Inkluderer hverfall ikke strøm.
*Andreapus* Skrevet 21. juni 2008 #3 Skrevet 21. juni 2008 om 3900 er mye kommer jo helt an på hva fellesgjelda er, og hva husleia dekker..
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2008 #4 Skrevet 21. juni 2008 Det er jo ikke så veldig mye, fellesgjelden er nok dermed ikke veldig stor. Den dekker vanligvis, kom.avg. forsikring utvendig, noen ganger varmtvann og fyring, vaktmestertjeste og vedlikehold av fellesarealer, samt nedbetaling av andel fellesgjeld.
(,")c";) Skrevet 21. juni 2008 #5 Skrevet 21. juni 2008 Vi betaler 4600 i husleie. Dekker kom.avgifter, nedbetaling på fellesgjelda, kabel, strøm, vedlikehold, og ja, husker ikke mer. Dyr husleie, men vi slipper å tenke på strømmen. Men det der er jo forskjellig. Det der er jo i grunnen ganske lurt å skjekke før man kjøper. Tviler veldig på at det er inkl. strøm. Sjelden det er det. Kanskje oppvarming og varmtvann. Uansett så kan du jo bare se i prospekte
Mamman til A&D Skrevet 21. juni 2008 #6 Skrevet 21. juni 2008 nei, det er ikke mye, regner med fellesgjelda di kan være på rundt 200 000 i de pengene du betaler dekkes komunale avgifter , som vann og kloakk, vaktmester, parkering, maling og annet vedlikehold av yttre vegger og vinduer, dører mm.. utgifter til søppel tømming,hvis dere har et felles uteareal, som en lekeplass, gressplen ol er det vedlikehold, og klipping og slikt. så på en leilighet i stavanger sentrum.. det var en husleie på over 17 000 i månden, + det lånet de måtte ha... det er sykt det!!
Gjest -<<- Skrevet 21. juni 2008 #7 Skrevet 21. juni 2008 Dersom det ikke inkluderer nedbetaling av fellesgjeld er det forholdsvis mye for en leilighet, ja. Husleien inkluderer sjelden strøm, skjønt det kan sikkert forekomme. Sentralvarme/varmtvann er gjerne inkludert i så høye husleier.
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2008 #8 Skrevet 21. juni 2008 Ikke for å være slem, men hva husleien dekker burde du ha sjekker før du kjøpte. For å vite hva den inneholder må du sjekke med styret i bbl. Vanligvis inneholder den ting som -Nedbetaling av fellesgjeld -Bygningsforsikring -Trappevask -Snømåking -Strøm til fellesarialet -Parkeringsplass. Inneholder som regel ikke -Strøm
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2008 #9 Skrevet 22. juni 2008 JO SJEKKET FORØVRIG DET FØR JEG KJØPTE, MEN DET ER EN STUND SIDEN OG JEG ER BORTREIST OG KOM BARE TIL Å TENKE PÅ DET HE JEG ER - UTEN PAPIRENE... VAR SPESIELT OM STRØMMEN VAR INKLUDERT.... OG OM LEIEN PÅ NESTEN 3900 VAR SÅNN "WOW - DET VAR DYRT!!"
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2008 #10 Skrevet 22. juni 2008 Vi har husleie på 4100,- synes ikke det er enormt dyrt. og du må nok regne med at strøm kommer utenom.. det er ikke inkludert.
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2008 #11 Skrevet 22. juni 2008 Jeg betaler det samme som du i fellesutgifter(husleie). Jeg bor i borettslag med rekkehusleiligheter. Tror det er en ganske normal "pris" på fellesutgiftene. Prisen på leiligheten går jo ofte litt etter fellesutgiftene; er de lave, så blir leilighetene dyrere å kjøpe, og omvendt. Fellesutgifter her inkluderer: Felles parabolanlegg Forsikring av boligmassen. Ytre vedlikehold snømåking dekking av fellesgjeld (min andel er litt over 100 000,-) Vedlikehold av fellesareal(lekeplass osv) Dugnadspenger Det dekker ikke strøm og noen form for oppvarming.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå