Gå til innhold

Trenger mattips til sjørøver bursdag

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bursdagsbarnet er 4 år og han har lenge ønsket seg en sjørøverbursdag. Alle MÅ kle seg ut som sjørøvere og han har ønsket seg sjokoladekake. I tillegg tenker jeg å lage muffins og en annen kake for de voksne.

Så det eneste jeg mangler er mat!!! Hva i alle dager skal jeg servere til alle, som er litt sjørøver mat aktig?? Ikke pølser....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fiskepinner og chips/stappe?? :-)

Skrevet

Tenkte på grillpølser med sån pizza-deig surret rundt....

Men hva med en rund loff, skåret i skiver, som du lager små mini-pizza av? Litt ulikt fyll på skivene så kan barne velge.

Grønnsaksfat med ulike dipper faller alltid i smak!

Skrevet

Tusen takk, supre tips... Skal skrive det opp med en gang=))

Skrevet

Muffins med f.eks. ost/skinke(av svin eller kalkun/pølse/mais/paprika. Bruk det som passer. Kjempesuksess!

Skrevet

Bruker du bare vanlig muffins oppskrift da?? Det hørtes litt spesielt ut, men det er helt sikkert godt...

Skrevet

husk å lage kaken som sjørøverskute eller skattekiste!!!!

Skrevet

250 g hvetemel (Går fint å bruke litt sammalt hvete hvis du vil)

3 ts bakepulver

200 g revet ost

4 egg

1 beger lettrømme

salt

2 ts paprikapulver

oregano

I tillegg blander du i det du vil av fyll. En boks med bogskinke er passe til dette etter min smak. 200 grader i ca 15 min.

Får 22-24 stk av dette, men de går unna , så jeg hadde hvertfall dobbel porsjon til bursdagen.

Går så kjapt å røre sammen at her var fireåringen selv kokk :-)

De er supre å fryse og varme opp igjen.

Skrevet

Ja, jeg har tenkt på det, men aner ikke hvordan jeg skal gjøre det.... hm... kanskje jeg bare skal skjære ut en sjørøverskute av langpanne sjokoladekaka... og pynte den....uff, dette blir vanskelig...

Skrevet

Dere er noen engler, skal skrive det opp med en gang, dette skal testes =))

Skrevet

Det er enkelt :-)

Du lager to langpannekaker. Del de i to og frys alt. Da er det lettere å jobbe med kakene. Tin tre av de nesten ferdig når du skal lage kaken.

Skjær "spiss" på to deler, slik at de ser ut som høyhus. Legg de oppå hverandre på glasur imellom. Legg den øverste litt lenger "frem", slik at den spissen kommer lenger ut

Så tar du del tre og skjærer en liten bit av ca 15 cm, den setter du på høykant bak del to. Lim med glasur. Skjær en bit på 6-7 cm som går på høykant fremme som"bro" der kaptenen skal stå. Se på et skip hvordan det kan være... Ta en brødkniv og skulpturer skipet :-) Dekk alt med glasur.

Pynt med flagg, segl, segemenn og vingummikrokodiller :-)

Skrevet

Du får det til å høres veldig enkelt ut, og jeg skal prøve... hadde jo blitt helt konge om jeg fikk det til =))

Men skal jeg dele langpannekakene på langs eller tvers???

Skrevet

På tvers. Lykke til! Husk at det er flaggene og seigemennene ungene blir i hundre av. Om det blir skeivt og skakkt gjør ingen ting ;-)

Skrevet

Er det du som har laga?? De var jo kjempe fine... =)) Flinke dere er her inne da...=))

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...