Anonym bruker Skrevet 22. juni 2008 #26 Skrevet 22. juni 2008 Haugesundsk, alt fra flekkefjord til kristiansand? Ja, veldig godt du har peiling iallefall!! Haugesund er ikke i nærheten av hverken flekkefjord eller kristiansand.
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2008 #27 Skrevet 22. juni 2008 Enig. Bergensk er helt fryktelig. Enten det er jenter eller gutter som snakker det.. Nordlandsk og finnmark-dialekt er også fælt.
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2008 #28 Skrevet 22. juni 2008 BERGENSK... USJ OG FYSJ noe så jævlig... Får nesten lyst til å slå..
Gjest Skrevet 22. juni 2008 #29 Skrevet 22. juni 2008 Nordlending - uuuuusj! Verste jeg hører! Bergensk er også ganske stygt... Samme med østfoldinggreier og toten ja...
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2008 #30 Skrevet 22. juni 2008 takler ikke Bergens dialekta..den skurringa på rrr ene..uff
Gjest Skrevet 22. juni 2008 #31 Skrevet 22. juni 2008 hm.. vet ikke, men syns ikke trøndere snakker noe pent.. MEN,jeg lurer på hva "Telemarksdialekta" er for noe????? haha, jeg må le.. D er veeeldig mange vidt forskjellige dialekter i Telemark, og de ligner ikke engang på hverandre!!!!!! Jaja....
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2008 #32 Skrevet 22. juni 2008 Finnmarksdialekt og trøndersk. Og en del nordlandske dialekter. Når annenhvert ord er et banneord blir det uansett veldig lite sjarmerende! Nordlendinger som mener det er sjarmerende og unikt med all bannskapen, aner kanskje ikke hvor fordummende det virker på oss andre.
Julispire! Skrevet 22. juni 2008 #33 Skrevet 22. juni 2008 Bergensk! Og etter det de fleste dialekter med skarre-r.. Har hatt jobb hvor jeg tok i mot telefoner fra hele landet, og alle fra Bergen hadde det med å presisere at de var fra Bergen, akkurat som om jeg ikke hørte det.. "Hei, det eRR BjøRRn fRRa BææRRgen som RRingeRR!" Usj.. :-)
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2008 #34 Skrevet 22. juni 2008 Østfolddialekt!!! De høres tilbakestående ut!
aanonym Skrevet 22. juni 2008 #37 Skrevet 22. juni 2008 Hva i all verden er "nordlandsk"? Du vet at det er kjempestor forskejll på dialekter fra Bindal i sør til Narvik i nord? Eller er det "nordnorsk" du mener? Da inkluderer du også Troms og Finnmark, og da er du oppe i 1/3 av fastlands-Norge...
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2008 #38 Skrevet 22. juni 2008 Å si at alle nordlendinger bannes er vel kanskje ikke helt rett. Greit en del banning er det, men å påstå at annet hvert ord de sier er banneord er ganske så feil. Tror heller det bare er et syn media har satt på nordlendingene. For meg høres det ut som østlendinger bannes omtrent like mye. Men toten dialektet er ikke fint.
aanonym Skrevet 22. juni 2008 #40 Skrevet 22. juni 2008 Synes de fleste dialekter er sjarmerende på sitt vis, jeg - men noen er litt vanskelige å forstå. Skulle jeg velge en jeg ikke er så glad i så må det være slik de snakker i Karmøy/Egersund og deromkring.
KaMa Skrevet 22. juni 2008 #41 Skrevet 22. juni 2008 Fy flate siklerotte. Jeg er dypt skuffet. Og jeg som trodde vi skulle gå på byn neste gang du tok turen til Berrrrrrgen. Nå kan du i grunnen bare hadet så godt! :-(
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2008 #42 Skrevet 22. juni 2008 Oslo, eller egentlig HELE østlandet. Takler ikke dialekte Pakkisnorsk er GrUsOmT!!!! Trøndersk og kristiansand/lillesand er elsk å høre på;-) hihi
KaMa Skrevet 22. juni 2008 #43 Skrevet 22. juni 2008 Vel, hva kaller man bokmål? Sånn som det blir snakket i Oslo? Enkelte østlendinger går i hvert fall samtlige andre dialekter en høy gang i motbydlighet. Men det har skremmende ofte noe med den som åpner kjeften å gjøre. Fineste er derimot umulig å velge, siden det er så mange.. Slik de snakker på Sunnmøre, vossamål, syngende siddis, og mange fler. :-)
Tommage♀♂ Skrevet 22. juni 2008 #44 Skrevet 22. juni 2008 Hmh, håRRE d e mången så ikkje lige dialektå mi heR! SkRew u! Lige na ikkje så gått sjøl heller egentlikt... Men blei litt fåRnaRma foR d allså! Bodde noen år i hardanger, og liker den dialekta. Og de litt nord for hardanger, synes de synger så fint når de prater=)
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2008 #45 Skrevet 22. juni 2008 Vinstra-dialekt, trøndersk og samisk-norsk! (samiske som snakker norsk, høres helt jævlig ut til tider!)
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2008 #48 Skrevet 22. juni 2008 overasket over at så mange synest bergensk er så fælt. Selv er jeg sunnmøring men synest både bergensk, haugesundsk og rogalandsk er veeeeldig fint ( men kommer litt an på dialektene, penere bergensk er finere enn fyllingsdalen bergensk, bømlo finere enn haugesund og sandnes finere enn stavanger:)
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2008 #49 Skrevet 22. juni 2008 Dere har vel hørt ålesundere snakke?? fader så kvalmt å høre på..
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2008 #50 Skrevet 22. juni 2008 skikkelig bredt jærsk synes jeg er fææælt å høre på!! snakker selv sandnes/stavangersk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå