Gå til innhold

Bryst pumpe....?!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er dette noe vi trenger å ha i hus til babyen kommer? Er det noen som anbefaler elektrisk fremfor manuell? Er det tungt å bruke den manuelle? Noen som anbefaler et spesifikt merke? Ble mange spm dette, men har vært rundt om på forskjellige butikker og kikket og blir ikke noe klokere.... Butikkene vil jo selge, så iflg dem så må man selvfølgelig ha dette i hus innen barnet kommer!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

eg har ikke kjøpt pumpe..e jo ikke sikkert du får melk, og trenger pumpe...eg venter...og ser hva som skjer:)

Skrevet

Jeg har lyst på brystpumpe, fordi jeg vil at også barnefar kan mate barnet hvis ikke jeg er tilstede - føler liksom at det kan føre til litt fin kontakt mellom de to. Men tror ikke man trenger å ha det i hus med en gang babyen kommer. ANER ikke om det er best med manuell eller elektrisk - syntes elektrisk kanskje høres litt voldsomt ut?

Skrevet

Jeg kjøpte en manuell jeg. Phillips Avent...

Tror man burde ha en uansett, og hvis det blir sånn at jeg pumper mye så kan jeg jo kjøpe en elektrisk senere...

Skrevet

tror ikke det er noe du trenger å kjøpe føre fødselen. Bare se etterpå hvis du føler at du trenger en eller ikke.

Kjøpte en når jeg ventet min sønn, men jeg brukte den aldrig. Så det var et ganske så bortkastet kjøp.

• 3 uker senere...
Skrevet

Jeg brukte min elektrsike pumpe mye til førstemann:-) Så mye at jeg nå har investert i en ny en!

Jeg har venninner som har slitt med å få vakum på de manuelle pumpene, så jeg har aldri prøvd det. Den elektrsike funker veldig greit. Det går fort og det at ting er effektivt er noe jeg setter pris på.

Avent har en elektrisk en som jeg har kjøpt etter anbefaling fra en venninne.

Jeg har kjøpt min allerede fordi jeg hadde så mye glede av den forrige gang.

Husker sist; samme dagen som vi kom fra sykehuset så fikk jeg ikke "liv" i gutten, han sov og sov, mens puppene mine vokste seg ubehagelig store. Da var det ekstremt godt å få lettet på trykket:-)

Skrevet

jeg har kjøpt chicco manuell pumpe, funker kjempebra på meg.

hadde det ikke sist å det ble ett stort savn

• 2 uker senere...
Skrevet

Skal få låne brystpumpa som søstra mi brukte. Ho hadde mykje mjølk, og var nødt til å pumpe for å slippe spreng heile tida.

Om du har søsken eller ei mor som hadde mykje mjølk, og du trur du kjeme til å få det, så kan det vere lurt å ha brystpumpe lett tilgjengeleg.

Men det går jo alltids ann å mjølke for hand, og skaffe pumpe etter kvart som ein ser om behovet melder seg. :)

Skrevet

Anbefaler deg å vente med å kjøpe, men kan være greit å ha sett litt på merker osv. slik at hvis du TRENGER det etterhvert hvet du hva du skal ha, og kan bare sende pappaen til babyen å kjøpe.

Jeg ventet å kjøpe men hadde bestemt meg for Avent sin manuelle. Måtte gå til innkjøp når snuppa var 10 dager for hun tålte ikke antibiotikaen jeg tok. Og da sendte jeg min mann. jeg hadde over 39 i feber slik at det var veldig greit å sende han avgårde.

Hadde problemer med å bruke den i starten slik at når jeg fikk tette melkeganger og måtte pumpe brystene tomm efor melk ved vær amming, leide jeg en elektrisk Medela(?) men etter å ha brukt dne i noen dager og så prøvde den manuelle syntes jeg det gikk bedre med den manuelle.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...