Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er 1.60 høy og veier 58-59 kilo. Skal ned noen kilo, men er usikker på hvor mye. Tommelfingerregelen for damer er jo 1.80 - 70 kg, 1.70 - 60 kg, 1.60 - 50 kg. Vet jo at dette er individuelt, men.

Nå lurer jeg på: Hvor tynne er dere som er ca 1.60 og 50 kg? Jeg mener; går dere for å være tynne, normalt slanke, veldig slanke? Rent sånn objektivt, uavhengig om dere trives med vekta eller ikke.

Prøver bare å danne meg et bilde av hvordan jeg vil se ut med 8-9 kilo mindre.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor henter du tommelfingerregelen din fra? Muskelmasse har enormt mye å si. Om du sammenligner 1g fett og 1g muskel, vil du se (selv om de veier like mye) at fettet vil ta opp 10 ganger så stor plass som muskelvevet.

Om to personer er like høye og har lik vekt, kan de se veldig forskjellig ut; sunn, tykk, tynn. Eller for å ta et annet eksempel; to kan vøre like høye og ha ulik vekt. Da kan det være den kraftigste av utseende som har lavest vekt, og omvendt.

Ikke la antall kilo være tellende, men se heller hva du har mest av: muskler eller fett, og ta det derfra.

Skrevet

Jeg er fullstendig klar over dette, kjære deg. Jeg stiller spørsmålet likevel, i håp om mange svar, så det går an å danne seg et vagt bilde.

Skrevet

Jeg veit ihvertfall at hvis jeg ikke trener noe særlig og følger tommelfingerregelen din bruker jeg størrelse 36 i klær.. Synes selv jeg blir litt for tynn da, pupper, rumpe og hofter blir helt borte. Det samme blir kinnene, så jeg ser uthulet og rynkete ut. Jeg trives best når jeg ligger ca 5 kg over regelen din, da bruker jeg str 38 og ser normalt slank ut.

Skrevet

Takk for svar! Jeg bruker str 36, stort sett, selv om jeg veier 58-59. Så kropper er forskjellige. Trenger kanskje ikke gå ned mer enn 3-4 kilo, da.

Skrevet

Du er jo helt normalvektig, dersom du går ned til 50 kilo nærmer du deg grensen for undervektig. Det vil vel si at mange som er ca 1.60 og 50 kilo er svært tynne (men avhenger selvfølgelig av kroppsbygning og andel fett/muskler).

Skrevet

Jeg er 158 og var 52 kilo før jeg ble gravid.. Jeg fikk kommentarer på at jeg var FOR tynn. Lillebroren min fikk blåmerke da han dunka borti hoftekammen min! Selv var jeg fornøyd. det er alt etter om du liker litt kjøtt på kroppen eller ei...

Skrevet

Men Babygullz, du hadde jo/har spiseforstyrrelse så det er vel ikke så rart at du ikke likte "kjøtt på kroppen". Det er ikke bra å være stolt av at folk får blåmerker om de kommer borti deg, mer trist.

Skrevet

I hht. bmi bør en på 1,60 veie mellom 46 og 56.

Noe tommerfingerregel går ikke an å regne med da det er veldig forskjell fra person til person hva som er ideelt Gå ned et par kilo og føl på hva du selv er komfortabel med og finn din egen idealvekt.

Skrevet

Hvor er det du ser skryten hen nn 00:45? Nå får du nesten slappe av litt med denne hetsinga, Hi spør jo hvor tynn man er om man er 160 og 50 kilo, og får til svar at det var FOR tynt med å være 158 cm og 52 kilo. Det er da langt i fra skryt.

Skrevet

mellom 46-56 kg? HAHAHA!

Det vil gi en BMI på 18-21. Dette vil bety at noen av disse blir ansett for å være undervektig.

Skrevet

Bmi over 25 regnes som overvekt. Under 21 som undervekt. Er du 160 og 58 kilo, har du bmi på 23, i følge kalkulatoren på sol.no. Du er dermed normalvektig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...