Gå til innhold

Har funnet løsningen på hengende hode i bilstolen!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har forsket MASSE på dette da vi legger ut på langtur på mandag.... Løsningen er enkel og grei: Jeg tar en liten håndduk, bretter den i to på langs og ruller den så sammen. Denne legger jeg så under haka på lillemor når vi skal ut og kjøre. Fester håndduken på hver side ved å klemme den inn under selene i bilstolen som går opp mot skuldrene. Skjønte dere? Har testet ved å kjøre noen småturer, og hun sovner og hodet hviler da mot håndduken :o)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Men det er vel ikke farlig om huet henger litt?! Eller? Trudde ikke det jeg.

Skrevet

Lurt! :) Fungerer ikke slike oppblåsbare "pølser" som er beregnet på slikt? Det er kanskje bare voksen-str. på de?

Skrevet

Neida, tror ikke det. Men siden vi skal kjøre i 5 timer så e jo det beste at det ikke henger vel! :) (vi skal selvsagt ha masse pauser da....)

Skrevet

Det fins jo sånne nakkestøtter. Tenkte først å legge en slik motsatt vei, altså for å støtte opp under haken. Men selv de som er til barn blir for lange på siden av halsen til å støtte opp haken, hvis du skjønner....?

Skrevet

Jeg kjøpte sånn pølsegreie, men den var med fyll (ikke luft) Funket ikke.. Men, jeg fant løsningen! Har et hårbånd med sånne lange knytegreier, det la jeg over panna til vesla og knøyt bak setet. Genialt her i gården i hvert fall...

Skrevet

Det var også smart!!

Prøvde dette med ett smalt skjerf, men hun ble sur da hun var våken og måtte sitte sånn fast med hodet. Så måtte liksom stoppe så snart hun sovnet, og da våknet hun.... Denne håndduken er liksom der hele tiden, uten å være i veien når hun er våken.

Skrevet

den siste der hadde jeg tenkt å prøve å... men har ikke kommet så langt... da skal jeg teste begge deler neste gang jeg skal kjøre langt.....

Skrevet

Ja, tror jeg også hadde blitt litt sur om jeg ble spent fast sånn;) Vi måtte også ta det på etter at hun hadde sovnet...

Selv får jeg helt klaus av å ha ting helt inntil halsen, føler jeg ikke får puste skikkelig.

Men om vesla di får puste og er komfortabel med det, så er jo det det viktigste:)

God tur!

Skrevet

Vi har kjøpt en slik nakkestøtte som går hele veien rundt vi. Festes sammens forran med borrelås og er i mykvelur stoff. Genial!! Kjøpt på en barnebutikk i Åre

Skrevet

det er mulig jeg tenker helt feil, men vil ikke det bli veldig farlig hvis dere kræsjer? Selvom hun sitter bakovervendt, så slenges som regel hodet litt frem og tilbake, selvom den største belastningen blir mot bilstolen, tror jeg det er farlig når hun blir kastet fremover mot håndkle... Ville tenkt gjennom det en gang til. Så lenge hun ikke er plaget av det selv, så gjør det vel ikke noe om hodet henger ned heller? Mini sover hvertfall med hodet i de rareste stillinger i senga si også...

Skrevet

Ja, det tenkte jg også på...det er vel kanskje en grunn til at det ike følger med stolen...?

Skrevet

Det er ikke rett under halsen altså. Har nemlig tenkt på dette selv også. Men håndkleet er slik at haken kviler på det dersom hodet begynner å henge. Så i en ev. kollisjon så kommer haken til å bli trykt mot håndkleet, ikke halsen :o)

Men det er så flott at dere lufter slike tanker, for en må jo tenke igjennom alle sider av saken!

Skrevet

Det følger jo ikke med sokker om du kjøper sko heller... Og ikke belte om du kjøper bukse ;)

Sånn jeg har forstått det, så vil det håndkledet ha omtrent samme funksjon som den omvendte nakkeputa jeg har her. Og den selges jo i barneutstyrsbutikker. Så livsfarlig kan det da ikke være..

Jeg ser heller for meg at det støtter hodet ved en kollisjon jeg, barnet vil ikke få den knekken fremover med hodet som det ville fått om det ikke hadde noe støtte under haka...

Skrevet

Det tror jeg også :o)

Skrevet

Herregud, er du gal???? Hva tror du skjer om du krasjer når hodet er festet til setet og kroppen slenger fream og tilbake???? NAKKEBRUDD

Skrevet

Nå mener du med den skjerf-løsningen, ikke sant?? Jeg bruker som sagt ikke denne, men det er jo ikke snakk om å surre hodet slikkelig fast. Bare støtte det litt med skjerf/hårbånd.....løst knytt.....

Men greit å tenke gjennom ja :)

Skrevet

Ja, det var skjerf-løsningen jeg tenkte på. Har vært inne på tanken om det selv, også, for det er ikke så morsomt å se disse hodene slenge rundt når de små sover, men slo det raskt fra meg da jeg begynte å tenke konsekvenser. Har kommet fram til at det som funker best er å støtte kinnet/haka opp med noe tøy, gjerne etter at minsten har sovnet.

Huff, det blir mye bilkjøring i sommer...

Skrevet

Hvis det er festet under selene, vil det sitte helt fast i en kollisjon og ikke følge etter og gi etter som en luftfyllt pute vil. Jeg ville brukt en oppblåsbar nakkestøtte eller latt hodet henge ned...

Skrevet

Nakkeputen man kjøper i barnebutikker settes ikke fast i stolen på bilen da!!! Den ligger jo bare rundt barnets hals/nakke!

Vet du hvilke krefter en kollisjon forårsaker. Kroppen vil trykkes fremover og hvis hodet sitter fast ved pannen så vil kroppen og halsen være det som går fremover samtidig som hodet blir holdt igjen ved pannen. Skal vel ikke så mye til å å skjønne hva som skjer da... nakken brekker!!!

'Livsfarlig!!!

Skrevet

Skjønte ikke helt jeg.. men synes det høres skummelt ut... går for nakkepute i stede jeg...Sånn som ligger løst rundt nakken...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...