Gå til innhold

hva gjorde du når vannet gikk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

aldri opplevd det selv med moro å høre :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg lå og sov og gikk på do, og skjønte ikke helt hva som skjedde, men forstod det etter hvert som jeg våknet litt. Måtte legge meg ned igjen i sengen fordi hun lå i seteleie og var ikke festet. Lå slik til ambulansen kom.

Skrevet

Jeg låg på klinikken med 8 cm åpning da jordmor tok vannet for å få babyen lenger ned...

Skrevet

haha jeg sier att jeg ikke har opplevd det selv,har jo egentlig det da,jordmor tok vannet ved 4 cm åpning når jeg lå på føden sist :P

Skrevet

Lå hjemme med rier, mens mannen insisterte på å sove. Husker det irriterte meg noe enormt. Sove nå liksom! Men jeg kan love dere at han fikk fart på seg da vannet gikk, ja. Da spratt han opp som en rakket (husker jeg ble imponert over hvor fort han klarte å hoppe opp fra tilsynelantende dyp søvn) og sa høyt og bestemt "DA drar vi!". Men slik ble det ikke. Jeg hadde nemlig ligget med klærne på - de eneste rene og hele jeg hadde igjen. Så han måtte pent finne seg i å tørke meg med hårføner først ja :-) Så fikk han streng beskjed om å finne plastposer å legge på bilsetet i tilfellet det kom mer på veien til sykehuset. Har aldri sett han adlyde så raskt ;-) Jeg kom diltende etter i mitt eget tempo. Knappe fire timer senere var snuppa født.

Skrevet

Jeg reiste meg fra do,hadde akkurat følelsen av at slimproppen gikk og reiste meg for å se i do Glemte helt å skjekke i do da... var på hytta og det var 4 uker til termin.

Ropte først på mamma som var i naborommet før jeg ringte føden. Onkel kom opp for å gå på do han ble litt paff for jeg tror han glemte å gå på do.

Så kom tante og kusine opp og lurte på hva skom skjedde.

Skrevet

For min del var det så lite spennende at jeg låg i en fødeseng på klinikken med 8 cm åpning, og en jordmor som stakk hull på fosterhinna for å få fortgang i fødselen :P

Skrevet

Nr. 1: Satt i en saccosekk hjemme hos min mor. Snudde litt på meg, og poff!!

Nr. 2: Var på vei ned trappa til stua, midt på natta for jeg følte meg urolig- og poff!!

Nr. 3 - det gjenstår å se.....

Skrevet

Med første så lå jeg i fødesenga når vannet ble tatt, med andre hadde jeg akkurat reist meg opp fra do.

Skrevet

Jeg våknet opp kl 03 om natta av at det plutselig ble vått i senga. Trodde jeg hadde hatt en lekkasje og tuslet ut på do. Da jeg var ferdig med å tisse rant det fremdeles og da skjønte jeg at det var vannet som gikk.

Jeg vekket samboeren min og ALDRI, hverken før eller siden, har jeg sett han våkne og sprette opp så fort. Han gikk i dusjen og gjorde seg klar til å dra mens jeg ringte føden. Vi ble begge ganske paffe da vi fikk beskjed om å legge oss til å sove igjen da jeg ikke hadde rier. Sove da, du liksom!?!? Det ble ikke mere søvn på oss den natta. Vi møtte opp til kontroll på sykehuset neste morgen og etter et par dager satte de i gang fødselen.

Gjest Mamsen til 2,5 jenter
Skrevet

Nr. 1 - JM som stakk hull på fosterhinnen under fødsel

Nr. 2 - Aner ikke, tror det kom sammen med barnet

Nr. 3 - vi får se om det blir en "artigere" historie og fortelle :)

Skrevet

Nr 1 Satt på do, lurte på hvorfor det ikke sluttet å renne....

Nr 2 Under fødselen, gubben svimte nesten av da jm dro fram "heklepinnen" sin:)

Nr 3 Under pressriene.

Nr 4 Jm tok vannet da fødselen var godt i gang.

Nr 5 Fostervannet gikk om kvelden akkurat da jeg hadde satt meg i godstolen.

Nr 6 Samme som nr 5:-))

Nr 7 Vet ikke enda.

Skrevet

Lå i senga på føden og pustet som en gal for å ikke presse. Hadde trykketrang litt før 10 cm... Vanskelig å holde igjen, så da jeg presset litt på slutten av en ri kom vannet som en foss :)

Skrevet

En kveld 4 uker før termin trodde jeg at jeg hadde litt mye utflod... Kom litt flere ganger utover ettermiddagen. La meg for å se på tv og plutselig sa jeg: nei herregud, jeg tror jeg tissa på meg! Gikk på do og det fortsatte å komme litt. Men ikke kjempestore mengder. Skjønte rett og slett ikke at det var vannet som gikk! Men snakka med noen i tlf som "minte" meg på om at det sikkert var vannet og at jeg burde ringe føden :) Så da gjorde vi det og fikk beskjed om å komme med en gang. 3 dager etter ble jeg satt igang. Blir spennende å se hva som skjer denne gangen.

Skrevet

Satt hos et vennepar av oss 10 dager over termin og spilte kort. Fikk en "hete-kule" etter et heftig latteranfall og gikk ut med de andre som skulle ta seg en røyk. Da jeg kom ut, begynte det å sildre mellom bena. Gikk på do for å sjekke farge og konsistens før jeg ringte føden. Sendte så sambo hjem etter papirene og baggen og reiste så på sykehuset for en sjekk. Mens han var hjemme ringte han tre ganger for å forsikre seg om at han hadde fått med seg alt han skulle... Fødte gutten vår 10 timer senere...

Skrevet

nr 1:

Vannet gikk da jeg sto på ett ben for å kla av meg buksa på kvelden.

nr 2:

Vannet gikk under ei pressrie kort tid før jenta kom ut.

Skrevet

Så spennende å høre om ulike opplevelser! Jeg er SÅ spent på hvordan vannet kommer til å gå hos meg.

Skrevet

Jeg vasket huset, og trodde jeg tisset litt på meg først. Men så kom det en skvett til, og en skvett til.....Da la jeg en klut i trusa for å se hvor mye det kom:-) Og så ringte jeg føden, for hodet var ikke festet...

5 timer senere var tulla ute:-)

Skrevet

Hadde nettopp vært på do og hadde akkurat lagt meg godt tilrette i senga igjen. Plutselig hørte jeg en "lyd" i hodet, akkurat som et knepp eller ett poff, og så kjente jeg at det begynte å renne. Kom meg opp av senga i en fart for vi hadde nettopp fått nye madrasser:) Aldri har vel mannen våkna så fort. Hele gulvet var fullt av vann, så han måtte hoppe ut av senga fra kortsiden og løp og hentet håndklær til meg. Gikk i dusjen, og da begynte riene også. 13 timer etterpå kom jenta vår til verden.

Skrevet

la meg på sofaen med boken min, sur å gretten, 10 dager på overtid, sur for jeg ikke hadde fått feiret morsdag denne dagen. opnet boken og magen var såååå rammeskeiv, ga den en liten puff........ å der gikk vannet!! hoppet ut av sofaen å brølte av glede til mannen min; jeg har ikke tisset på meg..... vannet gikk!!!!! Var sååå happy! gikk på do, ringte JM. spiste litt kvelds mens jeg ringte fam og venninner=) hode var festet, så vi kjørte selv til føden. (var og innom shell å handlet noen småting)...... riene startet noen timer etter ankomst på sjukehuset, men babyen vår kom ikke før to dager etter........ var sååååå drittlei!!!!!

håper det går raskere denne gang!!!!

Skrevet

flere? dette er gøy:p

Skrevet

Lå på soffen og hvilte da jeg hørte/ kjente et "knepp" i magen.

Forstod med en gang hva det var, spratt opp og skyndtet meg på do.

Det tok en liten stund, så begynte det å sildre.

Så nå sitter jeg her og venter på rier ;O)

Skrevet

Vi hadde vært på sykehuset før på dagen, pga høyt blodtrykk og muligens svangerskapsforgiftning. Der tok de en sjekk av meg, og sa at jeg var moden.

Det var bare for mannen å dra hjem å gjøre jobben sin, sa legen som sjekket meg ;-)

Som sagt så gjort...

Var ferdige, og skulle i grillselskap med mine foreldre. Sto i gangen, når det plutselig begynnte å sive litt ut.. Prøvde febrilsk å holde igjen, trudde rett og slett at jeg tisset på meg... Det kom så seint, ikke med ett slash som jeg trodde det skulle..

Så da reiste vi til sykehuset. Riene startet ikke før morgen etter, og klokka 18.30 var gutten min fødd :-)

2 dager over termin..

Skrevet

vannet og slimproppen gikk da jeg nesten hadde full åpning. tulla kom vell til bare en time etter...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...