Gå til innhold

Eier ikke viljestyrke...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hadde store planer om å være skikkelig sunn i dette svangerskapet, noe jeg har bestemt meg for hver gang, men ikke klart å gjennomføre.

Dette er mitt 4.svangerskap, og denne gangen klarer jeg det heller ikke.

Spiser usunt hver dag, begynner om morningen med søt frokostblanding eller skive med syltetøy og brunost.

Så er det sjokolade eller anna godteri omtrent hver eneste dag.

Ikke orker jeg å trene eller gå noen plass heller. Elsker bilen min :-)

Jeg gjør husarbeid, men ikke mer enn jeg må...he, he!

Ellers ingen form for aktivitet. Uff, dette er så dårlig av meg.

Skulle ønske jeg klarte å bli sunnere!

Har fått ganske store barn, og venter at denne babyen blir stor også.

Får dårlig samvittighet for alt jeg putter i munnen også.

flere som har det sånn?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

thihi jeg også - jeg spiser litt godteri nesten hver dag, og litt brus (0,5-1 liter) hver dag.ikke store mengdene men det blir litt hver dag. Jeg trener ikke, men gjør husarbeid og slikt. Tar også bilen når det er noe, men sliter med bekkenet - så det å gå turer funker faktisk dårlig. Jeg koser meg i svangerskapet :o) det må jeg si. Spiser allsidig, så jeg har ikke så veldig dårlig samvittighet. Lever stort sett som før jeg ble gravid. Fikk beskjed om å leve mest mulig normalt, og dette er normalt for meg ;o) og så lenge jeg har det bra og koser meg, så tror jeg det er det beste for barnet også. Når mor har det bra, så har barnet det bra :o) Jeg dytter jo ikke i meg store mengder sukker og er helt ekstrem. Lov å bruke hode litt også da. Så lenge man spiser litt av alt føler jeg at det er helt greit å gjøre som jeg gjør - men så er det mitt første svangerskap også, så det gjenstår å se om jeg får ei STOR jente og har gjort alt "feil" mens jeg gikk svanger. Har ikke langt på meg noe iallefall og er nå i uke 24.

Kos deg og nyt svangerskapet ditt :o)

Skrevet

Jepp, har det på samme måte. Er ganske så stor selv, og burde ikke gå opp noe særlig i vekt, men klarer ikke å skjerpe meg. Er sulten døgnet rundt også, og småkvalm.. Barna mine har veid 3500 og 3900, vil helst ikke at siste skal bli en stor plugg på over 4 kg.. Men eier ikke viljestyrke nei ;)

Skrevet

Ikke jeg heller. Det gjorde jeg ikke sist jeg var gravid heller. Alt som er søtt og godt frister, og jeg spiser mer enn jeg gjør når jeg ikke er gravid... Så nå eser jeg ut. Spiser mye sunt også (grønnsaker og "skikkelig" mat), men i tillegg til å spise mye sunn mat, spiser jeg også mye usunt. Flink til å trene er jeg heller ikke... Uff, må skjerpe meg!!!

Skrevet

Hvis det er viljestyrken og selvdisiplinen vi går etter, så funker det selvfølgelig ikke. Det er jo bare en følelse og følelser er ustabile ting som kommer og går. Livsfarlig å ta avgjørelser basert på følelser!! Spise sunt, slanke seg osv handler om å ta en valg og ta det samme valget hver dag uansett om man føler for det eller ikke ;)

Skrevet

haha kjenner meg godt igjen .-) Selv om vekta ikke er noe problem, forrigmann veide 2,9kg til termin, men det spiller en rolle for barnet og min helse UANSETT vekt! Så derfor gjør jeg følgende (altså jeg har hund så jeg går tur hver morgen, men la oss si at jeg ikke gjør det da)

-før jeg gjør noe som helst etter at jentami har lagt seg setter jeg på en sånn dvd med treningsøvelser og går gjennom at sånt program. Før jeg gjør dette FÅR JEG IKKE LOV TIL å sette meg ned å laxen. Sambo har gått med på å hjelpe meg, han må rydde mens jeg trener :-) så har jeg god samvittighet resten av kvelden, nå spiser jeg tyrkisk pepper og drikker iste. Er ikke gæren heller da!

Skrevet

Det var utrolig smart, suski! Tror jammen jeg skal prøve det selv. Fins det sånne trenings-DVD'er spesielt for gravide forresten? Hvor får man kjøpt?

Skrevet

Hei, og takk for svar alle sammen :-) Vi har vært uten internet lenge nå, og fikk ikke lest svarene mine før nå.

Godt å høre at jeg ikke er den eneste da.. he, he :-)

Jaggu ikke lett å legge av seg sånne uvaner.

Jeg skal prøve å legge til noen gode vaner heller, og drikke mer vann og spise mer frukt og grønt. Så får jeg heller leve med godtesuget i tillegg ;-)

Nå skal jeg til min første jordmor time, så det skal bli spennende :-)

Seks uker siden sist jeg var hos lege, så det er ganske lenge siden.

Håper jeg får høre hjerteslag til babyen :-) Er i uke 17.

ha en fin dag alle sammen :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...