Gå til innhold

kaffe i prøveperioden..

Anbefalte innlegg

Skrevet

har det noe å si på muligheten for å bli gravid om man drikker mye kaffe i pp'en?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Neimendetharmyeåsiatmanprøveråslappeavogikkebekymrersegforaltmuligheletiden...

Skrevet

ikke rart man bli forvirret når man får så totalt ulike svar hele tiden..

man må få lov å bekymre seg, derfor vi har dette forumet ikke sant.

ønsker konstruktive svar...

Skrevet

du svarer så informativt og utfyllende du pila. hvorfor gidder du? hvis du vet at det påvirker pp kan du vel skrive litt om hvorfor osv når du først skal skrive et svar?

men ang. kaffe så påvirket det ikke meg, jeg drakk som vanlig og ble gravid kjempefort. men man skal vel generelt være litt tilbakeholden iforhold til koffein i pp og i de første 3 mnd av svangerskapet. 2-3 kopper om dagen er maks tror jeg. vet ikke helt hva det er, men har hørt noe med at koffeinet kan øke risikoen for å spontanabortere. så da påvirker det vel kanskje egget/embryoet helt i begynnelsen også.

Skrevet

Jeanette Roede skrev et sted at om man begrenser seg til 2-3 kopper om dagen skal det ikke ha noe å si på fruktbarheten.

Det kommer forskjellige svar her -kanskje fordi det ikke er enighet om hvorvidt det er skadelig/påvirker forsøkene.

Skrevet

takk for fine svar. bra det finnes noen smartinger her:)

kan ikke fordra svar som 'ja' og 'nei' uten 'hvorfor'

Skrevet

ikke jeg heller,var derfor jeg ble litt oppgitt over svaret til pila.... hun kan bedre, tror hun bare syns det er gøy å irritere.

:-)

Skrevet

"Kaffe kan påvirke evnen til at blive gravid. Én under¬søgelse viser at drikker man 3 kopper kaffe om dagen svarer til 230 mg koffein dagligt, nedsættes frugt¬barheden med op til 25% i forhold til de kvinder, der drikker mellem 1 og 2 kopper om ugen – svarer til ca. 17 mg koffein dagligt. (Kilde: Caffeine intake and Fecundability, Tine Kold Jensen et al. Reproductive Toxicology Vol.12, no. 3, 1998. Læs mere i bogen: På vej med livskraftige børn af Belinda Barnes & Suzanne Gail Bradley, forlaget Klitrose)

Det er koffeinet i kaffen, der er synderen. Vær op¬mærk¬som på at i 2 kopper sort te eller iste er samme mængde koffein som i én kop kaffe. Dvs. vil du helt und¬gå koffein, skal du prøve nogle af de talrige urte¬teer, der findes. Måske du kan finde nogle du kan lide. Det kan også være en god idé at holde igen med cola, kakao og chokolade."

Skrevet

flink jente pila.

ellers tror jeg det er litt individuelt hvordan kvinner reagerer på det, i forhold til fruktbarheten. som sagt påvirket det ikke meg og jeg drikker en del kaffe, og jeg har også mange venninner som heller ikke har kuttet ned på kaffen og likevel har blitt gravide fort og ikke spontanabortert osv. så helt hysterisk trenger man jo ikke nødvendigvis og være.

men så fins det jo alltids solskinns historier om folk som har røykt 40 røyk for dagen og levd til de er 103 alikevel osv,og greia er at man vet jo aldri hvordan noe påvirker en selv,så hvis du HI sliter med og bli gravid, så ville jeg absolutt rådet deg til å kutte ned på eller kutte helt ut koffeinholdige drikker frem til 4. måned eller noe sånt kanskje. og så evnt. tatt det pent derfra hvis du savner det veldig?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...