mommytil2gutter Skrevet 21. juni 2008 #1 Skrevet 21. juni 2008 Jeg har gitt noen hjemmebakte småkaker hvert år men gaver til hvert ansatte synes jeg blir altfor dyrt. Jeg er student og har ikke allverdens penger for sånne ting. Blir de ansatte lei seg hvis de ikke får gaver av alle foreldrene? Hva synes dere?
HopsiDeisy Skrevet 21. juni 2008 #2 Skrevet 21. juni 2008 Jeg er usikker selv... I eldstes barnehage gikk man sammen om en sommergave. Der vi er nå er det ikke noe felles. Ser at de noen ganger får blomster. Selv har vi gitt påskeegg i denne barnehagen, siden vi skulle være lenge vekke etter påske.
melkekua™ Skrevet 21. juni 2008 #3 Skrevet 21. juni 2008 Jeg jobber i bhg og jeg forventer ingenting ) Hadde noen bakt til meg/oss hadde jeg blitt kjempeglad! Det er kjempehyggelig at foreldre tenker på oss.
melkekua™ Skrevet 21. juni 2008 #4 Skrevet 21. juni 2008 Fau pleier forresten å gi alle en flaske med vin )
mommytil2gutter Skrevet 21. juni 2008 Forfatter #5 Skrevet 21. juni 2008 Tusen takk for svar! Lurte på om jeg hadde gjort noe feil jeg....
Alba44 Skrevet 21. juni 2008 #6 Skrevet 21. juni 2008 Jeg forventer ingenting i min jobb, men en oppmerksomhet er jo alltid koselig )
mommytil2gutter Skrevet 21. juni 2008 Forfatter #7 Skrevet 21. juni 2008 Hmmm, har ikke hørt noe om det, har det noe å si at barna går i en student barnehage? Kanskje det er annerledes....?
Alba44 Skrevet 21. juni 2008 #8 Skrevet 21. juni 2008 P.S. glemte å si at hjemmelagede kaker er jo kjempekos det )
Elle melle deg fortelle Skrevet 21. juni 2008 #9 Skrevet 21. juni 2008 Jeg jobber også i barnehage og det er langt fra alle som gir gaver. Det forventer vi ikke heller. Flest gaver blir det fra de eldste som skal begynne på skolen. Det trenger ikke være så mye heller. Fikk en gang en innrammet tegning, med en fin hilsen på. Det er den mest rørende gaven jeg har fått:-) Så nei alle gir ikke gaver til ansatte og det er heller ingen forventning om at man skal få det.
Gjest Skrevet 21. juni 2008 #10 Skrevet 21. juni 2008 Jeg ga en liten gave + kort da eldstemann gikk fra liten avdeling til stor. Tenkte å gi de på stor avd en liten oppmerksomhet nå etter 1 år på stor avdeling.
Gjest Skrevet 21. juni 2008 #11 Skrevet 21. juni 2008 Jeg har aldri gjort det, synes egentlig det virker noe innsmigrende. Hadde muligens gitt noe på fellesen sammen med de andre foreldrene. Men ikke ellers.
Gjest Skrevet 21. juni 2008 #12 Skrevet 21. juni 2008 He he, min intensjon er ikke å smigre, men å takke og vise at vi setter pris på de. Er ikke mye frynsegoder i det offentlige ;-) Undersøkte med FAU i bhg om det var noe felles, men det var det ikke..
jente30L Skrevet 21. juni 2008 #13 Skrevet 21. juni 2008 jobbet selv i bhg engang, fikk en bok om vennskap og ett personlig skrevet langt kort fra foreldrene ,skrev at de hadde satt stor pris på samværet jeg hadde hatt med deres barn... utrolig hyggelig;) det kortet er det som varmet mest;)
It's all about me Skrevet 21. juni 2008 #14 Skrevet 21. juni 2008 Jeg gir dem to-tusen-og-noe kroner hver måned for å gjøre jobben sin, synes det og gleden over å få være med lillegutt holder i massevis.
Mormor Tralle Tone Troll Skrevet 21. juni 2008 #15 Skrevet 21. juni 2008 Vi har ikke gitt noe tidligere, men i år går guttongen ut. Skolegutt fra høsten av. De 3 "avgangselevene" som jeg pleier å kalle dem, har spleiset på 1 krus til hver av de ansatte. Enkle hvite krus, som ungene fikk dekorere med porselensmaling. Deretter ble de fylt opp med Twist og pakket inn. Så kan de ansatte kose seg med egen kopp med navn på til kaffen i barnehagen. Billig og greit, og alle de ansatte ble kjempeglade!
Mamma'n til gutta boys™ Skrevet 21. juni 2008 #16 Skrevet 21. juni 2008 jeg har jobbet i barnehage i 15 år, og det er IKKE vanlig at alle foreldre kjøper gaver til de ansatte! Det hender at en og annen forelder kommer med en liten ting, eller gir noe felles til alle. I år hadde foreldrene spleiset på en blender, den kommer jo ungene til gode også, når vi skal lage smoothies. Så lenge jeg har jobbet i nåværende bhg, 6 år, har ingen fått personlige gaver.
Honningmelon Skrevet 21. juni 2008 #17 Skrevet 21. juni 2008 Jeg har ikke inntrykk av at det er vanlig å gi gaver her jeg bor. Derfor så har vi heller aldri gjort det. Syns det blir mye gaver i hytt og pine hvis man skal gi både sommergaver, julegaver osv.
silia Skrevet 21. juni 2008 #18 Skrevet 21. juni 2008 Tror ikke det er forventet at de skal få noe nei. Selv har jeg gitt en konfekteske til å kose seg med på personalrommet i lunchen til jul. Her er det ikke særlig vanlig, og de blir såå takknemlige og glade. Jobber selv i skolen med funksjonshemmede barn, og får av og til en oppmerksomhet fra foreldrene. Setter utrolig stor pris på det selv, det viser liksom at de ser verdien av arbeidet vi gjør.
Gjest mphs Skrevet 21. juni 2008 #19 Skrevet 21. juni 2008 Vi gir julegave hvert år, og nå når hun giftet seg kjøpte vi bryllupsgave. Kommer til å kjøpe gave også når ungene slutter hos henne. Men vi har familiebarnehage og har kun en å kjøpe/lage til.
Jonna28 Skrevet 21. juni 2008 #20 Skrevet 21. juni 2008 Jeg tror ikke alle gjør det, men jeg har gitt en liten gave ( som sjokolade, marsipangris, pocketbok)og personlig kort til jul og sommeravsluttning. Dette er jo mennesker som er sammen med dattern min fem dager i uken, og de gjør en fantastisk jobb. Så grunnen til at jeg gir de en oppmerksomhet er jo fordi jeg vil vise takknemlighet for jobben de gjør. Spiller ingen rolle om det er en student/privat/kommunal barnehage. Men syns du skal gjøre det diskret, ikke så andre barn/foreldre ser det og kanskje føler seg presset. Da er jo tanken bak borte...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå