Gjest Tilie~fødemaskina i uke 6~ Skrevet 21. juni 2008 #1 Skrevet 21. juni 2008 Gikk på Fluoxetin mot bulimi da jeg ble gravid, men slutta på dagen da jeg fikk positiv test for tre uker siden. Men nå har bulimien tatt seg opp igjen, og jeg lurer på om jeg skal begynne på dem igjen. Legen min er på ferie, så får ikke tak i henne på ei stund. Er det noen som har brukt fluoxetin mens de har gått gravide?
Marius06 + tvillinger Skrevet 21. juni 2008 #2 Skrevet 21. juni 2008 Sakset fra felleskatalogen: Graviditet/Amming: Overgang i placenta: Data fra bruk på et stort antall gravide indikerer ingen teratogen effekt av fluoksetin. Fluoksetin kan brukes ved graviditet, men forsiktighet bør utvises, spesielt mot slutten av svangerskapet eller umiddelbart før fødselen begynner. Følgende effekter er rapportert hos nyfødte: Irritabilitet, tremor, hypotoni, vedvarende gråting, vanskeligheter med å suge eller å sove. Disse symptomene kan indikere serotoninerge effekter eller seponeringssyndrom. Tiden før dette viser seg og varigheten av symptomene kan være relatert til den lange halveringstiden til fluoksetin (4-6 dager) og til den aktive metabolitten norfluoksetin (4-16 dager). Overgang i morsmelk: Fluoksetin og den aktive metabolitten norfluoksetin går over. Det er rapportert bivirkninger hos barn som ammes. Dersom fortsatt behandling med fluoksetin er vurdert som nødvendig, bør det vurderes å avslutte ammingen. Dersom amming likevel fortsettes bør lavest mulig effektive dose av fluoksetin forskrives
Ida - mamma til 2 søte små Skrevet 21. juni 2008 #3 Skrevet 21. juni 2008 Hei! Jeg ville bedt om en time med en av de andre legene på legekontoret. Dette er en avgjørelse du bør ta med en lege. De vet også om dette er et medikament som det er greit å bruke under svangerskap. De kan evt sette deg på en annen type om det ikke er greit å bruke det du har. Det kan også være greit at legen vet om at du er gravid i fh til om du behøver litt ekstra oppfølging el.l. under svangerskapet.. Jobber selv på sykehus, og tror det er de rådene jeg ville gitt i jobbsammenheng...;-) Lykke til!
Gjest Tilie~fødemaskina i uke 8~ Skrevet 21. juni 2008 #4 Skrevet 21. juni 2008 Tusen takk, skal prøve å få en time der så snart som mulig:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå