Sunniva78 har to små Skrevet 21. juni 2008 #1 Skrevet 21. juni 2008 Han er 4 mnd, og noen dager sover han lite på dagtid synes jeg... I dag sov han 1 time på formiddag, 1/2 time på dagen, og to 1/2- timersdupper nå i ettermiddag. Er ikke dette litt lite for en gutt på 4 mnd? Andre dager kan han sove langdupp på 3 timer, men ikke så ofte. Hvordan sover deres barn på samme alder? P.S.Natta er ganske grei, legger seg mellom 19 og 20. Våkner som regel i 4-5 tida for mat, og sover videre til ca 7...
nungo Skrevet 21. juni 2008 #3 Skrevet 21. juni 2008 Min har også vært slik lenge. Hun er snart 6 måneder da, men alt fra 2-3 måneders alderen kunne hun sove bare 3 x 1/2 time i løpet av dagen. Nå sover hun gjerne 2 små lurer av 1/2-1 time pluss en litt lengre på 1-2 timer. Hun også legegr seg 19, men står gjerne opp kl 5 da :-)
velsignet med to Skrevet 21. juni 2008 #4 Skrevet 21. juni 2008 Her var det også sånn, begynte da han var ca 3 mnd, ville ikke sove mer enn 3-4 halvtimer på dagtid. Tok natt ca 18.30, og sov til 6-7 på morgenen. Nå er han litt over 8 mnd, og for en uke siden ble det bedre. Nå sover han 1 til 2 ganger ca 2 timer, og 1 gang ca 45 minutter per dag.
yummy Skrevet 21. juni 2008 #5 Skrevet 21. juni 2008 Min jente på 5 mnd er ganske lik, eller sover kanskje enda mindre -ofte sover hun kun 1/2-1 time i løpet av dagen. Innimellom kan hun sove opptil 3 timer av gangen, så varierer. Tenker egentlig bare at hun sover det hun trenger. Men dersom jeg er ute og merker hun er trøtt og sliten men ikke klarer å sove, forsøker jeg å dra hjem og ta det litt roligere, dvs legge til rette for henne.
Elise_80 Skrevet 21. juni 2008 #6 Skrevet 21. juni 2008 Det høres akkurat ut som min gutt, bortsett fra det med langduppen på 3 timer.... har aldri skjedd!!! Vegard er også 4 mnd, og sover maks en time i gangen på dagtid. Vår dag er ca slik: 08 - våkner 09 - maks 1 time dupp 12 - maks 1 time dupp 17 - maks 1/2 time dupp 20 - natta Han sover nesten hele natta, våkner ca kl 6 for mat og sover et par timer til. Har prøvd å få han til å sove lenger på dagen, men det er helt umulig. Han kan sove lenger hvis jeg er ute å triller, men det er grenser for hvor lenge jeg kan trille rundt på Heimdal... Trøsta er at han sover så godt på natta, slik at han får "ladda" seg opp
mizz25 Skrevet 21. juni 2008 #7 Skrevet 21. juni 2008 ÅH.... Ka vi SYT.... Min e å sånn,å han e 4 mnd,men han sov å godt på natta,ser ut som det e det samme for oss her inne,vi ska da vær glad for at ungan i det hele tatt sov på natta,vet mange som ikke får ungan i seng før i ellevetida å som IKKE sov godt på natta... Sorry,hehe måtte bare ;-ppp
Sunniva78 har to små Skrevet 21. juni 2008 Forfatter #8 Skrevet 21. juni 2008 ??? Alle må da få ta utgangspunkt i sitt eget barn, og ikke hele tiden sammenligne med de som har det verre?? Vi har alle våre ting som vi undres over og lurer på vettu...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå