Gå til innhold

Overvektige = tidligere fødsel?????? stemmer dette tro?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei:)

Mener jeg har hørt at overvektige ofte føder før termin... ihvertfall heller før enn etter... er det noen av dere som har erfaring eller hørt noe om dette`?

Er 39 uker i dag, veier 125kg og er 176høy---- er faktisk fortsatt 3 kg under det jeg var før jeg ble gravid, pga svangerskapskvalme...:) litt deilig, må si jeg var rimelig engstelig da jeg ble gravid, veide da 128kg.-aldri veid så mye før.. men endte opp med å gå ned ca 11 kg og er som sagt enda 3 kg under startvekt:)

Huff, nå kom jeg visst ut av det,, skulle jo spørre med dette om overvektige føder tidligere??? hehe..

:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg gikk 6 dager over tiden sist

Skrevet

Jeg veide vel 110-115kg på slutten ved begge mine svangerskap, og begge barna ble født ca 14 dager før termin.

Skrevet

jeg veier 117,5 nå og er 173 høy... jeg har termin i morgen så tror ikke det nei...

Skrevet

Hei hei....Slik ble det ikkje under min fødsel forrige gang iallefall...Ble igangsatt 15 dager over termin.....Håper eg slipper det denne gang=)

Skrevet

Jeg fødte en uke før termin forrige gang, så håper det skjer denne gangen også. Husker mamma sa til meg to dager før jeg fødte, at den ungen kom til å komme snart...for jeg var så sprengt...hehe.

Føler meg like sprengt nå, og har 6 uker igjen :-o

jenta kan godt komme en uke eller to før termin, men jeg tør ikke håpe.

Skrevet

Takk for svar jenter! Ja det er jo lov å ''håpe''.... kjenner meg rimelig klar for å føde nå, men må bare ta tiden til hjelp.. han kommer når han kommer:)

Skrevet

Åh, jeg håper, håper, håper!!!!!! *krysser alt*

Skrevet

Stemte ikke med meg ihvertfall. Har gått over termin 2 ganger... 117 og 112 kg, fordelt på 161 cm...

Skrevet

122 med først jenta og 2 uker over termin;-) har ikke noe å si!!

Skrevet

Jeg fikk 3 dager før termin med nr 1, 4 dager over termin med nr 2. Da var mens termin en uke før ul termin, så nr 1 kom jo ganske på tida kan du si.

Nå er mens termin 23.9 og ul termin 24.9 så jeg regner med han kommer den uka der jeg :)

Skrevet

hadde startvekt på 127kg forrige gang, fødte 10 dager på overtid. Stemmer ikke på meg altså :)

Skrevet

Nei det stemte absolutt ikke på meg:-(

med første mann gikk jeg utrolig 3,5 uke på overtid, ( det endte med at barnet var så stor at han satt fast i bekkenet mitt, og fikk hjerneblødning...han er heilt frisk no, men det ble mange uker på sykehuset)., med andre mann blei jeg satt på kur på termin dagen pga svangerskaps forgiftning, og no går jeg og venter spent på 3. mann, som skal hilse på oss i slutten av juli...eller seinare!!

Skrevet

stemmer kanskje med meg

nr.1. født 34+3.. Sluttvekt 96 kg

nr 2 født 34+2..Sluttvekt 100 kg

Skrevet

vet ikke når tulla vår kommer, men guttungen vår kom en mnd og en dag før teminen... vet ikke helt sikkert på hvor lenge jeg gikk gravid da:p husker liksom ikke helt... sluttvekta var i alle fall på 106,4 om jeg ikke husker helt feil!! :) frykter det blir over 110kg denne gangen :( har termin 1.september!!

Skrevet

Hm, var oppe i 100kg ved fødselen første gang, fødte da 6 uker for tidlig. Kom opp i 88 kg andre gang, fødte 5 uker for tidlig..

Denne gangen er jeg "bare" 73 kg og i uke 9 enda, får se om den holder seg inne lenger da :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...