Anonym bruker Skrevet 21. juni 2008 #1 Skrevet 21. juni 2008 Har sett at flere snakker om at barna er "stjernekikkere", men ingen av trådene forklarer hva dette er. Noen som vet?
(S)TinkerBelle <3 Skrevet 21. juni 2008 #2 Skrevet 21. juni 2008 ungene snur seg vanligvis slik at nesa deres peker nedover mot gulvet om feks mor føder liggende.. men hos stjernekikkerbarn så gjør de ikke det.. og det gjør at det er vanskeligere å komme ut for hodet "tilter" i feil rettning og nesa er mot skyene..hehe. ehrm..klønete forklart
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2008 #3 Skrevet 21. juni 2008 En baby som kommer ut med hodet bøyd bakover slik at ansiktet kommer ut først. Også kalt ansiktsfødsel.
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2008 #4 Skrevet 21. juni 2008 Som min andre jente som kom med pannen først.
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2008 #6 Skrevet 22. juni 2008 Absolutt, du kan selv tenke deg at det er ganske mye større omkrets på ansitet enn på hodet...
dama Skrevet 22. juni 2008 #7 Skrevet 22. juni 2008 min mellomste var stjernekikker.. det var også den fødselen som gikk raskest... tok vel tilsammen 3,5 timer.. og jeg hadde IKKE større smerter med å få henne ut enn de to andre... men, så hadde jeg knasket massevis av bringebærbladkapsler og drukket mye bringebærbladte også...
Gjest Skrevet 22. juni 2008 #8 Skrevet 22. juni 2008 Jr låg ann til å bli en stjernekikker, altså ligge med nesa oppover, istedet for nedover (mot rumpehullet mitt, huff) slik de "skal gjøre". Jeg pressa i godt over 1 time og tilsutt kom en lege med en sugekopp. Jeg ba om å få prøve et par press til før de brukte sugekoppen og det endte med at legen la seg oppå magen min og presset sammen med meg. Jr snudde seg rundt og sklei ut. De sa at jeg sleit veldig med å få ham pressa ut fordi han kikket opp itaket istedet for ned i gulvet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå