Anonymor Skrevet 21. juni 2008 #1 Skrevet 21. juni 2008 Ja her er det en del spm. Først , noen som vil overgå meg , eller har overgått meg? Har hatt mensen i snart 9 uker i strekk, noen bedre?? Jeg går på Cerazette..... Snuppa mi er 5 mnd nå , å hver bidige gang hun skal sove er det et helvettes liv. Hun raaaaaaaser virkelig! Hun skal ha hånda mi inntill seg så hun kan få dille med den til hun sovner , uansett hvor hun sover. Flere som har krangel i forbindelse med legging? Og hva skal jeg gjøre for å få en ende på det? Lar jeg henne rase en stund , gir hun seg ikke å det hele ender med oppkast... så lurer jeg på en sak, når hun får melka si er det ikke bestandig hun drikker opp alt.. Kan være godt over halvparten igjen , kan jeg sette det resterende i et varmebad, å gi henne det 30 min etterpå f.eks? Selvsagt med troppen på osv....
Gjest Skrevet 21. juni 2008 #2 Skrevet 21. juni 2008 jeg går på cerazette, og har nå hatt mensen i 3 uker, opphold på 3 dager ( kjedelig, så vist ikje dette gir seg orker jeg ikje så på di så mye lengre.... det med søvnen kan jeg desverre ikje svart på, da jeg har ei lita ei på 3mnd som sovner av seg selv.... hmm... det med melka er jeg litt usikker på.. vet du kan holde melka varmt i opp til 1 time.... men vet at enn ikje skal varme opp igjen melk som er tilovers pga melkebakteriene...... så her ihuset går all melk tilovers i vasken...
Gjest Skrevet 21. juni 2008 #3 Skrevet 21. juni 2008 Ang melka gjør jeg som du, for ca max 30 minutter.
Caramell, 3-barns mamma! Skrevet 21. juni 2008 #4 Skrevet 21. juni 2008 Jeg blødde i 3 mnd før jeg ble lei, slurva med tidene, ble gravid og slutta på de. tror det er super viktig å ta de til presis samme tid hver dag, hvis man skal ha sjans til å få slutt på blødningene.
nungo Skrevet 21. juni 2008 #5 Skrevet 21. juni 2008 Uf, det skal ikke være lett å være mamma bestandig :-( Når det gjelder Cerazette har jeg bare positive erfaringer, men skjønner at det ofte er enten/eller - altså enten er man superfornøyd eller også har man masse problemer/bi-virkninger. jeg synes du skal kontakte legen; det finnes alternativer som sikkert passer bedre for deg - det går jo ikke an å blø så lenge. Når det gjelder søvn er min erfarign at barne er veldig forskjellige - noen trenger veldig mye nærhet og hjelp til åsovne mens andre stort sette sover av seg selv. Jeg har en av hver :-) Trøsten for oss som har barn som trenger hjelp til å sovne, er at som regel går det over av seg selv etter en stund. Eldstemann hos oss trengte masse nærhet, pupp osv for å sovne, men det ble veldig mye bedre når hun nærmet seg 1 år. Frem til hun var ca. 8-9 måneder var jeg hos henne / ga pupp til hun sovnet; deretter gikk jeg altid ut av rommet etter jeg hadde fullført leggerutiner, ventet noen minutter og gikk inn igjen, dersom hun ikke ga seg - aldri mer enn 5 minutter. En dag så bare sovnet hun selv og etter det gikk det fint. Men det var nok etter jeg hadde holdt på noen måneder. Jeg maktet ikke høre henne skrike/gråte, derfor gikk jeg altid inn igjen.
twoboys & a girl Skrevet 21. juni 2008 #6 Skrevet 21. juni 2008 Har ikke fått mensen ennå, men oppdaget i dag at jeg hade glemt de i to dager... Sliter litt med leggingen her å. Men blitt mye bedre, jobbet en del med det. Han er 5 1/2 mnd. Lagt han for så å gått opp med gjevne mellomrom å snudd og roet han. Sovner mye fortere og gråter ikke så intenst lengre. Deilig å få litt voksen tid på kveldene:o)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå