Gå til innhold

noen som har løst å hjelpe åss litt?:)

Anbefalte innlegg

Skrevet

æ å mannen min har et jentenavn kvær vi har løst på...ka syns du e finest av amalie å andrea?:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

definitivt Amalie:)

d e så fint syns eg:)

Skrevet

Andrea er nyyydelig!!:) Amalie er jeg lei av..men fint det også da.Men liker best ANDREA!;)

Skrevet

Amalie syns jeg er KJEMPEfint :) Lykke til !

Skrevet

Andrea.. uten tvil!! =) Va faktisk på lista mi! Men et vennepar har ei jente som hete det så da kunne vi ikke bare bruk det.. =)

Skrevet

Siden du skriver "æ" istedet for jeg, tipper jeg at du er trønder som meg. Jeg har problemer med min datters venninne (som heter Amalie) fordi vi på trøndersk sier "A Amalie kjæm hit snart" og når man snakker fort høres det ut som "A Malie kjæm hit snart". Har hørt at datteren min faktisk sier Malie til henne noen ganger også (de er 8-9 år).

Det samme problemet gjelder vel kanskje Andrea på trøndersk også, selv om f.eks Anne er uproblematisk.

Guttenavn som starter på vokal blir også noen ganger rare: Arve blir Narve, Ivar blir Nivar pga n-lyden vi lager foran navn på trøndersk.

Håper jeg ikke gjør navnevalget enda vanskeligere nå ;-)

Gjest Mamsen til 2,5 jenter
Skrevet

Jeg gjorde meg noen tanker rundt navnet Andrea for en tid siden. Ikke det at det trenger å bety noe i den ene eller andre retningen, men:

André - guttenavn

Andrea - jentenavn

Andreas - guttenavn

Jeg kan ikke si om jeg foretrekker det ene navnet fremfor det andre.

Jeg liker korte navn, og Andrea har jo en stavelse mindre en Amalie, så...?

Skrevet

Andrea! Litt mange amalie rundt omkring synes jeg...

Skrevet

Det kommer veldig ann på "hvor trøndersk" en er.

Dersom en legger trykket slik østlendingene gjør det, er Andrea finere enn Amalie.

Men dersom en legger trykker på den første stavelsen, hvis du skjønner hva jeg mener, er Amalie finere.

Vi trøndere har en lei tendens til å herje med vakre jentenavn, dessverre!

Skrevet

begge er fine... Men Amalie er så listetopp navn at jeg hadde valg Andrea!:)

Skrevet

e ikke trøndersk... e fra nord-norge, i tromsø område...:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...