lene_86 Skrevet 21. juni 2008 #1 Skrevet 21. juni 2008 Hei Er det virkelig farlig og gå nattevakter når man er gravid? Jeg er 7 uker på vei, og skal gå 3 netter på sykehjem til uka. Noen tanker eller erfaringer om dette?
elize m/3 prinsesser & 1 prins Skrevet 21. juni 2008 #2 Skrevet 21. juni 2008 lurer jeg også på. skal selv gå 4 på rad nå til uka. Men du kan jo se litt på innlegget lenger nede på siden om nattjobbing, står noe der som er hentet fra en artikkel i sykepleien
lene_86 Skrevet 22. juni 2008 Forfatter #3 Skrevet 22. juni 2008 Hvor står det?Finner det ikke jeg. Er du langt på vei?Jeg er 7+3. Redd for SA
line## Skrevet 22. juni 2008 #4 Skrevet 22. juni 2008 Jeg jobbet nattevakter hele mitt forrige svangerskap, og alt gikk fint med dattera mi!!! Men jeg leste veldig mye skremselspropaganda om graviditet og nattevakter, og det er visstnok bevist at det øker faren for abort. Jeg tror imidlertid ikke at det er noen fare å gå tre stykker!!! Jeg gikk sju på rad først i svangerskapet men fikk redusert til 3 og 4 på rad etterhvert, og mot slutten hadde jeg bare hvilende vakter.
en av hver Skrevet 22. juni 2008 #5 Skrevet 22. juni 2008 Det er ikke bra med nattarbeid generelt. De som jobber natt/turnus med nattevakter er mer syke og aborterer mer. Tror tom de har lavere levealder.. Men det er jo en veldig liten risikoøkning. Jeg jobber natt, og fortsetter med det frem til tredje trimester. Tror du har krav på å slippe netter, da må du jobbe tilsvarende timer på dag, og mister de ekstra pengene du tjener for ugunstig arbeidstid. I siste trimester derimot tror jeg du kan slippe netter uten å ta det igjen eller miste lønn. Kommer vel litt an på hva du jobber med, men sånn er det for meg. Uansett jobb må arbeidsgiver tilrettelegge for gravide, gjør de ikke det uoppfordret kan du få hjelp av lege/bedriftslege/hms ansvarlig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå