Gå til innhold

Gjestene og deres tøy: (bryllup)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ei jeg kjenner skal i bryllup i dag. Bruden har hjulpet henne med å finne seg en flott kjole til bryllupet. Dattera til denne dama skal være brudepike i dag.

Jeg fikk vite at de skal bruke samme tøy til å pynte seg i mitt bryllup.

Kjolen til dama har AKKURAT samme snitt som min brudekjolekjole, og er i lys lys rosa, bare uten slep. Hun har perler der jeg har broderier.

Brudepikene mine skal ha på seg linkjoler med beige magebelte og tiara. Dattera hennes vil da bruke en miniatyr gallakjole i rosa.

Hadde nesten lyst til å be henne kle seg ned litt. Men når hun først har brukt 600 på en kjole så synes jeg det er vanskelig også.

Vi skal ikek ha et veldig stivt bryllup. Håper på å holde det litt avslappet. Hvis noen føler seg ukomfortable i kjole får de lov til å bruke bukse for min del.. Det føles litt feil at hun skal ha en kjole så lik min.

Hva ville dere gjort?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg skjønner deg jo, men henne også. Er jo ikke sikkert hun har råd til å kjøpe nye kjoler.. Du kan jo forklare det for henne, at du syns det blir litt mye, men så har du ikke lyst å be dem kjøpe noen andre heller, og prøve å bli enige om en løsning. Kanskje hun har en søster/venninne hun kan låne en kjole av, eller at hun har en kjole fra før som ikke er fullt så stivpyntet..

Har dere skrevet noe om kleskode i innbydelsene da..?

Skrevet

har du noe kleskode i din invitasjon? skal det være kjole og hvitt eller mørk dress (kveldsbryllup) er jo hun helt riktig kledd. er det mer uformelt så er hun alt for stivpyntet for bryllup og vil sikkert føle seg utenfor i den kjolen. kanskje du kan hinte frempå at alle skal være sommerlig kledd og at det ikke er så formelt?!

ellers tror jeg nok at det er du som får oppmerksomheten på en slik dag uansett, og det er vel unødvendig å la en unge i rosa tyll stjele dagen liksom så det synes jeg er helt ok at ungen har på seg!

Skrevet

Hovedregel nr 1 i bryllup: man skal ikke kle seg finere/likt som bruden! Sånn er det bare og det burde hun kanskje tenkt litt på? Jeg hadde sagt klart i fra, det kan da umulig være den eneste kjolen i hennes skap? Og 600 kr for en fin kjole er virkelig ikke mye. Siden dere skal ha et litt mer uformelt bryllup burde jo en "vanlig" fin kjole duge? Blir jo ikke noe annet enn flaut for henne å gå der i "samme" kjole som deg? Kommer jo til å få "hvisking og kommentarer" hele kvelden, ikke hyggelig for henne heller det.

Guuud så glad jeg er i hermetegn...hehe.

Skrevet

Haha, dette synes jeg er tåpelig:)

Du gifter deg vell for å dele resten av livet med din kjære?? Da spiller det vell fint liten rolle hva gjestene har på seg....

Skrevet

Jeg hadde bedt henne bruke noe annet. Si som sant er at det blir alt for likt kjolen din.

600 kr er ikke mye for en kjole (synes jeg), så hun kan fint bruke noe annet i bryllupet ditt.

Jeg hadde vært ærlig med henne, jeg.

Skrevet

Jeg gifta meg i fjor sommer, og her om dagen møtte jeg ei som var i bryllupet mitt i en konfirmasjon.Jeg kommenterte for en fin kjole hun hadde på seg, og da sa hun at det var samme kjolen som hun hadde i mitt bryllup. Jeg hadde ingen anelse.

Jeg tor du kommer til å ha så mye annet å tenke på at du ikke følger med på hva andre har på seg. Det er jo DIN dag, og det vet jo gjestene.

La nå dama ha på seg hva hun vil.. Jeg ville i alle fall ikke ha brydd meg om det. Dessuten er det hun som kommer til å føle seg ukomfortabel i kjolen.

Skrevet

Men det er jo litt vanskelig å vite om man blir finere enn bruden liksom.... har man kjøpt en pen rosa kjole er det i utgangspunktet ikke en feil kjole til bryllup. Hadde den vært hvit eller helt lys creme kunne jeg fortsått tankegangen din, men ikke slik du beskriver det. Uansett så er det du som gifter deg og ingen andre i det selskapet den dagen:)

Skrevet

Om det står pyntet i invitasjonen deres så burde hun følge kleskoden og være normalt pyntet og ikke kledd på samme måte som om det hadde stått smoking i invitasjonen.

Jeg synes nesten det er litt frekt å ikke følg kleskoden, men o dere ikke har opplyst noe så er det jo litt vanskelig å tenke seg til :)

Nå synes ikke jeg 600 kr for en penkjole til en voksen dame er så veldig mye heller da, hvis man ikke har fryktelig dårlig råd da...

Skrevet

He-he, kjempetypisk å tenke slik før sitt eget bryllup. Men vet du, jeg tror absolutt INGEN kommer til å legge merke til kjolen hennes og som en over her sa om å ikke ane hva gjestene hadde på seg så er nok det ganske vanlig.

1) Det er UMULIG å overgå/ligne bruden. Vet ikke om du skal ha slør, tiara l. lignende men uansett, med oppsatt hår, blomster sminke og ikke minst kjole med slep er du 1000 ganger finere enn alle:)

2) Kjolen er IKKE i samme farge og har ikke slep

3) En kjole til 600 kan UMULIG ligne en brudekjole!!!

4) Alle vil fokusere på deg og din kjole -evt kan gjestene legge merke til kjolen til forlover som sitter fremme i kirken.

Synes du skal slappe av og ikke tenke på hva gjestene har på seg. La både venninnen din og datteren hennes gå med det de vil og føler seg fine i.

Det er lett å henge seg opp i detaljer, jeg vet det, og er overhodet ikke ment som kritikk, bare det at mange blir så alt for fokusert på bryllupet sitt. Det er din og din kjæres dag, dere kommer til å stråle og overgå alle. Tro meg:)

Skrevet

hehe.. bride-zilla tendenser hos mange bruder vettu! ;p

Skrevet

Er akkurat det jeg har lyst til å unngå.. Bridezilla.. Hehe

Hun er 1 av 3 som vet hvordan kjolen min ser ut, så jeg ble litt overrasket over kjolevalget også.

Hadde ikke skrevet kleskode i invitasjonen.. dessverre.. Glemte det i ammetåken.. Det får bli som det blir.. Dagen blir nok uforglemmelig uansett..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...