Gå til innhold

Hodet har ikke festet seg enda...


Fiamaja

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

hodet trenger ikke feste seg før dagen før. Så ikke tenk på det. Kan skje i morgen for det. Men bare gi beskjed om fødsel skulle sette igang og du ikke vet om hodet er festet. For da skal du vel ligge i ro. Eller gjelder det bare når vannet går og hodet ikke er festet...? Ble plutselig usikker... Hodet til mine to barn har vært festet 2 og 1 mnd før fødsel, men det tok jo sin tid å vente på det likevel...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hørt at man skal ligge i ro når vannet går og hodet ikke er festet. Det er visst fordi at når det kommer en sånn foss av fostervann (som jeg ser for meg at det gjør), så kan navlesnoren følge med litt og legge seg i klem. Hvis man da legger seg på siden så vil den forsvinne opp/inn igjen, og vil da ikke skli ut når man reiser seg igjen. Vet ikke hvor lenge man bør ligge i ro, men sikkert lurt å ligge en stund....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var hos legen på fredag. 9 dager til termin idag, og hodet har ikke festet seg. Fikk beskjed om å legge meg ned om vannet gikk. Skulle ringe føden og ta det derfra=)

Grunnen til at en skal legge seg ned, er som sagt overfor her. Navlestrengen kan komme i klem..

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du ikke er førstegangsfødende så trenger faktisk ikke hodet å feste seg heller. I hvertfall jamført med min jordmor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos meg festet ikke hodet seg i det hele tatt hos 1. barn. Hun lå faktisk så langt opp at jordmor gikk inn og dro henne ned i bekkenet under fødsel. Fødselen startet med rier og ikke vannavgang. Så festet eller ikke,... babyen kommer når den vil :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...