Gå til innhold

Tabeletter eller noe annet mot kvalme?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som vet om noe man kan ta som hjelper mot kvalme og som IKKE er reseptbelagt (vil ikke til legen.....) Har gått rundt konstant kvalm i over en uke nå, veldig ille i dag, og har derfor ikke klart å få i meg noe mat - som resulterer i svimmelhet og at man besvimer osv. selvfølgelig, så det må jeg gjøre noe med!

Må vel være noe man kan ta som ikke er reseptbelagt, annet enn reisesyketabeletter?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har hørt at ingefær kan hjelpe..

Prøv ingefær kapsler eller tab...

Skrevet

Hvis du har gått kvalm i over en uke, burde du kanskje ta deg en tur til legen uanset.... Vet det finnes geniale kvalmedempende, men de er reseptbelagte.

Skrevet

seaband!! hjalp meg gjennom første trimester!

fåes på apotek, men krever ofte litt de første gangene du bruker det, må finne rett akupressurpunkt, men etter et par ganger går det fort!

Skrevet

Så det hjelper mot kvalme? Hmm... Javel, worth a try, mn det skal helst fungere veldig snart...

Skrevet

B-vitamin. Husker ikkje kva for ein av dei, men dei kjem som regel samla i pilleform uansett.

Skrevet

B6, pyridoxine var det.

Skrevet

Vet du om de B-vitaminene hjelper ganske raskt, Mallo? Hvor kjøper man de egentlig...? Apoteket? Helsekost?

Vil helst ikke til legen om jeg kan unngå det;)

Skrevet

Eg veit ikkje kor kjapt dei virker. Ut ifra boka mi så ser det ut til at det skal virke så snart det er i sirkulasjonssystemet som vitamin, men eg har ikkje satt meg så grundig inni det. Visste desverre ikkje om denne funksjonen då eg var gravid, og har derfor ikkje prøvd.

Vitaminer får du kjøpt uten resept på apotek og helsekost, mulig og på dagligvaren. Det skal høge doser til, (står ikkje her kor høyt men det veit dei på apoteket/helsekosten) så det kan ikkje brukes over lengre tid. Det er forsåvidt brukt innimellom på spedbarn, så det er trygt å bruke det for ein kort periode.

Skrevet

Ok, takk for svar! Skal se om jeg ikke får sjekket det ut....

Skrevet

Mallo er tross alt ein kommande Nobelpris vinnar så ho har sjølvsagt innsikt i dette ho og. Tidlig krøkast....

Skrevet

Hehe, ja - selvfølgelig.... Hun har alt i hodet - medfødt rett og slett;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...