MrsKrissyMammaTilMatilde Skrevet 21. juni 2008 #1 Skrevet 21. juni 2008 ..lille snuppa mi er nå blitt 9 mnd gammel! Hun sover fortsatt på rommet vårt, for jeg har hatt litt problemer med å ta henne over på eget rom! Fram til nå nylig har hun sovet greit, men nå begynner hun å våkne hver gang vi kommer inn i rommet og skal legge oss! Da er hun våken 1 time eller 2...og hun har begynt å våkne tidliger enn før! Sikkert pga av våre lyder og bevegelser.. Så..hun burde vel over på eget rom, eller?? (Men tenk om hun våkner og ikke ser oss da? Blir redd? Uff, så mange tanker) Hjelp meg, jenter...
~\/ero~ Skrevet 21. juni 2008 #2 Skrevet 21. juni 2008 Gutten min fikk eget rom da han var 7mnd. Før det våknet han hver halv time om natten. Men etter han fikk eget rom våkner han maks en gang. Nettene har blitt mye bedre nå for oss alle. De blir fort vant til det. Går ofte mye bedre enn man tror. Og hvis hun våkner er det jo bare og gå inn til henne og vise at du er der, og gjør det du pleier for og få henner til og sove igjen. Gutten vår koser seg inne på rommet når han våkner på morgene. Da ligger han der og snakker for seg selv. Hører han på babycall'en. Han har rom i ned og vi oppe.
Lille`mor & lillebøll Skrevet 21. juni 2008 #3 Skrevet 21. juni 2008 Vi la lillemannpå eget rom da han var 3 mnd`er pga vi ødela søvnen til hverandre. Og fordi vi kanskje kan spare oss for trøbbel med og legge de på eget rom når de blir større. Trodde de skulle være litt prob den første tiden,men det gikk over all forventning og nå sover vi alle godt om natta. Jeg er en av de som mener de burde ligge på eget rom etter en vis tid,men det kommer helt ann på hva man selv er klar for. Du kjenner når du er klar! Men barn godtar ofte vaneendringer bedre enn vi tror. Så d burde bare prøve deg frem:=) Vi satt en stol inne på barnerommet i tilfelle det skulle bli problemer fordi jeg vil ikke at han skal ut av rommet når han våkner eller skal ha mat. Lykke til:=)
kokosyklus Skrevet 21. juni 2008 #4 Skrevet 21. juni 2008 snuppa er 4 mnd og ligger på eget rom fra forrige uke. det finker veldig fint. hun er ikke redd og sover myyye lenger mellom ammingene. nå spiser hun hver 4-5 time på natta, mot 1,5 t tidligere. i morges våknet jeg av at hun l¨å i senga si og pludret....det betyr vel at hun trives der inne:)
Mammaen til Turid Skrevet 21. juni 2008 #5 Skrevet 21. juni 2008 vesla vår skal innpå eget rom når hun sover rundt, regner med at det blir de neste månedene da hun nå våkner i 3-4 tida og skal ha mat (da har hun sovet siden i 8-9 tida på kvelden.) hun er snart 3 mnder gammel. kan jo si at hun sover godt når hun først er sovna da....
Mammapudding Skrevet 21. juni 2008 #6 Skrevet 21. juni 2008 Har også mange tanker rundt dette..Leah er 10,5 mnd og sover på vårt rom..storparten av natta i vår seng også da jeg er veeeeldig lite konsekvent etter at jeg har sovnet og må opp igjen, trøtt og jævlig;-) Har kjøpt oss hus nå og skal flytte inn i løpet av høsten, august/september..Da har hun jo rukket å bli 1 år, så lenge hadde jeg uansett tenkt å ha henne på vårt rom. Er litt redd for at det skal bli for mange forandringer på en gang, hun skal forhåpentligvis også begynne i barnehage i august eller så må hun til dagmamma..så er så redd for at hun skal bli utrygg, ikke se mamma hele dagen og så ikke sove sammen med mamma om natta, men det er jo selvsagt bare tull å tenke sånn..de takler forandringer bra tror jeg:) Men uansett, ville bare si at jeg skjønner deg:)
Barbafin Skrevet 21. juni 2008 #7 Skrevet 21. juni 2008 Småen vår flyttet på eget rom da han var 4,5 mnd. Samme som andre her, vi holdt hverandre våken om nettene. Særlig sov jeg dårlig ettersom jeg våknet hver gang han rørte på seg. Hos oss var det kjempesuksess å flytte han på eget rom. Vi sover alle mye bedre og han trives veldig godt på eget rom. Mye pludring når han våkner. :-) Det går sikkert helt fint å flytte henne på eget rom. Hun må jo det før eller siden, og det er sikkert lettere for henne om det blir før...
Moosh Skrevet 21. juni 2008 #8 Skrevet 21. juni 2008 Hei. Vi la lillejenten på eget rom for første gang i kveld. Hun er 6,5 måneder. Leggingen gikk like fint som før, selv om hun så litt forfjamset ut da jeg la henne i sengen ;-). Jeg har ikke villet gjøre det tidligere pga at det var mest praktisk for meg å hente henne til min seng for amming midt på natten, men merket også at vi vekket henne med lydene våre og nå var vi litt lei av å liste oss på tær. Nå er jeg veldig spent på hvordan natten blir. Jeg ville få henne på sitt eget rom før hun ble bevisst på at vi er i samme rom selv om hun ikke kan se oss fra sengen sin. Tror kanskje det blir verre hvis du utsetter det for lenge og jeg tror ikke hun blir redd hvis du går til henne når hun roper/gråter. Men det er jo bare mine spekulasjoner. Jeg gjør jo dette for første gang selv nå. Kanskje jeg ikke er så optimistisk i morgen tidlig ;-) Lykke til!
Anettemor82 Skrevet 22. juni 2008 #9 Skrevet 22. juni 2008 Moosh: hvordan gikk natten? jeg tenkte jeg skulle gjøre det samme til natten med min lille gutt på 5 mnd. så spent hvordan det vil gå.
Moosh Skrevet 2. juli 2008 #10 Skrevet 2. juli 2008 Hei. Beklager at jeg ikke har fulgt opp denne tråden. Det har gått veldig fint med flytting på eget rom. Etter 2 netter bestemte vi oss for å kutte det første nattemåltidet også og etter 2 netter med litt sutring så gikk det fint. Natt til i dag prøvede vi å utsette det andre nattemåltidet da hun våknet kl 2 med det resultat at hun sov videre til kl 7. Jeg var derimot oppe og sjekket henne et par ganger. Hvordan gikk det med dere da?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå