Anonym bruker Skrevet 21. juni 2008 #1 Skrevet 21. juni 2008 Har to unger.. størsta blir 3 år nå på mandag og minsten blir 1 år 4.juli. Størsta har alltid fått masse pakker, svigermor kjøper tøy til henne hele tiden, mens minsten ikke har fått noe.. fikk ikke en velkommen til verden pakke... Vi sa fra tidligere denne uka om at vi kommer til å feire begge ungene sammen neste helg(midt mellom begges bursdag), sånn at min kjære kan få være med på feiringa siden han jobber borte, og siden vi skal flytte nå i juli. Da sier hun at hun vil ha selskapet hjemme hos seg, greit nok det. I dag ringer hun å lurer på om vi kan feire størsta der borte i morra, for neste helg passa ikke for de alikevel, de skal visst pusse opp stua da.. Men i morgen må mannen min dra tidlig på jobb og kommer ikke hjem før neste helg igjen. Sa til henne at vi hadde lyst til å feire begge ungene samtidig, og helst neste helg sånn at mannen min får bli med. Da sier hun at minsten kan vi feire en annen gang, de vil så gjerne feire størsta nå. Om ikke bare størsta kan komme bort i morra da? sånn at svigermor og mannen kan få feire henne? Både jeg og mannen min sitter her å er småirriterte fordi hun ikke respekterer noe av det vi sier. Jeg er vel egentlig mest lei meg fordi hun ikke viser minsten like mye oppmerksomhet som størsta får.. Er jo ikke lenge før han skjønner hva som skjer... Måtte bare få ut litt frustrasjon...
Fantasiløs m/ 2 vakre gutter Skrevet 21. juni 2008 #2 Skrevet 21. juni 2008 Er det ikke bare å ha bursdag for begge to hjemme hos dere neste helg da? Hvis de er opptatt med å pusse opp stua, så får de bare droppe å komme.. MÅ vel ikke ha bursdagen hos dem??
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2008 #3 Skrevet 21. juni 2008 Neida, vi kommer til å ha bursdagsfeiring hjemme neste helg. men de kommer neppe, for huset vårt er ikke helt etter hennes standard. Ikke har vi så stor familie her heller, bare de og min manns søster med fam. Litt av meninga med feiringa er jo å ha familien samlet et par timer, noe det nå ser ut til at det ikke blir. Jaja.. nok en gang så klarer svigermor å skuffe oss og ungene. Men ungene skal få den bursdagfeiringa de fortjener! HI
Fantasiløs m/ 2 vakre gutter Skrevet 21. juni 2008 #4 Skrevet 21. juni 2008 Utrolig dårlig gjort av dem! Så ikke gi dem den gleden av å gjøre som de ønsker! Klem
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2008 #5 Skrevet 23. juni 2008 Hadde ikke godtatt slik forkjellsbehandling nei, dere bør si fra til dem akkurat det. Spør dem om de ikke syntes minste er like mye verdt som største siden de holder på sånn. Og gi beskjed at dine barn skal ikke vokse opp hvor en føler at de er mindreverdig i forhold til den andre. og ikke gi etter lag deres eget selskap, vil de ikke komme er det deres tap. Minste skjønner ikke så mye ennå men tar ikke lang tid før ho skjønner det.
Bruble Skrevet 24. juni 2008 #6 Skrevet 24. juni 2008 Vi har sagt fra mange ganger før, men det går ikke inn... Vi tar ei feiring her hjemme til helga, så fest skal de får begge to:) Nå kommer vi til å flytte 3 timer unna dette stedet, så da håper jeg og tror at det blir litt forandring på oppmerksomheten til minsten og.
Anne-B. Skrevet 1. juli 2008 #7 Skrevet 1. juli 2008 Her gjør dere slik som dere vil, ferdig med det. Hvorfor skal de absolutt ha det hos seg? Hadde ikke brydd meg om det tullet deres.
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2008 #8 Skrevet 2. juli 2008 Uff.... Jeg sliter også med at svigers forskjellsbehandler ungene. Eldstejenta er 2,5 år og minsta 1 år. Jeg blir virkelig såret på minsta sine vegne. Jeg kommer til å se det an litt til, men bedrer det seg ikke snart må vi bare si i fra.
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2008 #9 Skrevet 8. juli 2008 På en måte godt å se at flere har det som meg.. Her er det også sånn at størstemann får alt- og minsten ingenting. Han er jo, ifølge svigermor, håpløs, umulig, krevende og jeg veit ikke hva. Men største er jo verdens herligste. Hun har også sagt direkte til meg at den største kommer til å bety mer for henne enn andre barnebarn. Er det mulig??? Hun sier også til eldste vår, som det mest naturlige i verden at lillebror er umulig og håpløs. Er det rart den store reagerer negativt på å få småsøsken? ikke akkurat.Ojojoj. Godt å få ut litt sinne kjenner jeg. Men hva gjør man med sånne besteforeldre da? jeg blir bare så utrolig lei meg på sønn min sin vegne som har nære voksne som misliker han- og itillegg viser det!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå