Gå til innhold

magen blir hard...er det babyen?


liva82

Anbefalte innlegg

Hei

Et par ganger daglig blir magen min hard på den ene siden. er dette babyen? jeg tenker at den kanskje ligger mest på denne siden, og flytter på seg slik at magen blir hard. noen andre som kjenner det samme?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har kjent det mange ganger. Min baby snur seg ganske drastisk inni magen min og så ser jeg hele magen min buler ut der hun/han ligger. Og det blir som du sier en hard klump på ene siden. =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle gravide har kynnere, men man kjenner det bare i varierende grad. Kynnere er muskelsammentrekninger i livmoren. Den vokser og bygger seg opp mens babyen vokser inni deg. Fra å ha en størrelse som en litt stor tommeltott, før du ble gravid, blir den nå så stor at den kan romme en helt ferdig baby!

(Ref jordmor)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, det er det. Det "murrer" i korsryggen/bekkenet og magen blir ofte hardere. Varierer veldig fra person til person.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har oppdaget at det jeg trodde var babyen som la seg nederst i magen, faktisk er kynnere.

 

Kjenn godt på magen når du ikke merker noe spesielt, og sammenlign med når du merker at magen blir hard.

 

Kjenner du merkbar forskjell så er det nok kynnere. Jeg har ikke noen andre "symptomer" enn at magen er hardere da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg venter nr. 4 og har hatt kynnere i alle svangerskapene.

I de 2 siste svangerskapene har kynnerne kommet i uke 10...

Kjenner at den bittelille livmora blir hard som en stein!

Kynnere er det samme som falske rier og det er bare livmora som trener seg på hva den skal gjøre når de ekte riene kommer :)

Må innrømme at jeg har blitt lurt på slutten -hvertfall på de 2 første svangerskapene -hvor jeg trodde at kynnerne var virkelige rier..

Men når de ekte riene kommer -så fatter man ikke hva man klagde over når man "bare" hadde kynnere.. (hvilket jeg nemlig synes kan være høyst ubehagelig innimellom!!)

Lykke,lykke til alle sammen!

Nå er det sommer og den må bare nyyyytes før høsten er her og alt må være klart til den lille kommer!!

Er i uke 26 med en liten jente -termin 06.10.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke det er så vanlig å kjenne press nedover så tidlig?

 

Jeg fikk mye kynnere ca. i uke 18. Det var ubehagelig og kom mest av jobbing der jeg bøyde meg mye. Det kom også etter at jeg la meg ned på kvelden for å slappe av. Nå har jeg unngått bøyinga og har ikke vært noe "plaget". Det er jo ikke vondt, men man skal helst ikke provosere sånn at det blir for mye kynnere heller. Stress kan også gjøre det verre. En god grunn til å ta godt vare på seg selv! Altfor mye kynnere tidlig kan være et faresignal.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...